A Partners Kft. idén lesz 35 éves. Ennek apropóján, az eddigi eredményekről és tervekről Ratkovics Péterrel, a cég ügyvezető-tulajdonosával beszélgettünk.
A cég neve beszélő név, milyen szemlélet rejlik mögötte?
A cégnevünk összeforr a szlogenünkkel, és igazából választ is ad a kérdésre: Partners Kft., „társ a megoldásban”. Most már mondhatjuk, hogy ez 35 éve így van. Ügyfélközpontú szolgáltatást nyújtunk, és bár alaptevékenységünk a kereskedelem, nagyon fontos kiemelni azt a szakértői munkát, ügyféltámogató- és szerviztevékenységet, ami egy-egy szoftver vagy gép eladását megelőzi, illetve követi. Komplett munkafolyamatokban gondolkodunk, és ezt a gondolkodásmódot igyekszünk közvetíteni a megrendelőink felé is a reklámdekorációs iparágban, és más területeinken is.
35 év alatt nagyon sok minden megváltozott, rohamtempóban fejlődik a technika. Melyek azok a dolgok, amelyek a cég indulásakor újdonságot, kihívást jelentettek, és mi az, amivel ma kell lépést tartani?
A kezdetekkor főként az előkészítés területére fókuszált a cégünk. A napjainkat is meghatározóbeszállítói kör kialakítása a 2000-es évek elején kezdődött, a ma már ESKO néven ismert csomagolóipari szoftvereket és berendezéseket gyártó céggel való együttműködés során. Akkoriban az ő portfóliójukba tartozott a Kongsberg, mellyel egy új, síkágyas, nagyobb formátumú digitális vágási technikát tudtunk behozni a magyar piacra a reklámdekoráció területén is. A kisebb plotterekkel ellentétben ezek a berendezések többféle anyag feldolgozására voltak képesek akár vágási, akár marási technikát alkalmazva, így nagy ugrást jelentettek azon cégek számára, amelyek egy ilyen gépbe beruháztak. Ma, a „digitalizáció” ugrásszerű fejlődésének korában sokan az AI megjelenésétől várják az áttörést, miközben a hatékonyságnöveléshez első lépésként az automatizált előkészítést és az ehhez kapcsolódó kommunikációs folyamatokat kellene megoldani. Ehhez nyújtunk mi segítséget az Enfocus szoftvereivel, melyek a reklámdekorációs célfeladatok hatékony elvégzésén (Griffin) túlmenően a munkák hatékony folyamatszervezését (Switch) is biztosítják.
A berendezéseket tekintve is folyamatosan bővül a kínálat a piacon, és jelentősen diverzifikálttá is vált. Itt fontosnak tartanám megemlíteni, hogy a különböző minőségű gépekhez arányosan társítható a berendezés kezelhetősége, rendelkezésre állása, élettartama és a kapcsolódó szolgáltatások, ezeknek egy beruházáskor mindenképp fontos szempontnak kellene lenniük.
Hogyan képes egy cég egy ennyire gyorsan változó, kihívásokkal teli környezetben ilyen sok éven át stabilan működni, sőt, fejlődni?
A portfóliónkat úgy alakítjuk, hogy a beszállítóink termékei nemcsak önálló értékesítésben, hanem egymással kombinálva is jól együttműködjenek. Itt köszön vissza a komplett munkafolyamatokban való gondolkodás, amit korábban említettem. A szerviztevékenységünk mind minőségét, mind gyorsaságát illetően kiemelkedőnek mondható az országban, de még régiós viszonylatban is, a gépek mellé pedig igény szerint folyamatos karbantartást is biztosítunk. Több iparágágban is jelen vagyunk, a sign-display, avagy reklámdekorációs területen elsősorban a Kongsberg digitális kivágóasztalokat és nagyteljesítményű CNC marógépeket kínálunk. Büszkén mondhatjuk, hogy a Kongsberget 25 éve képviseljük Magyarországon, és bizony jópár, a 2000-es évek legeleje óta üzemben lévő gép is van az országban. Emellett a csomagolóipar, azon belül is a papír- és flexibilis csomagolóanyaggyártás, flexo és digitális nyomtatás számára kínálunk megoldásokat.
Mi az a cég működésében, ami 35 éve változatlan, és ami a cég partnerei számára biztonságot nyújthat?
Kiemelném az elhivatottságot és szakértelmet, amely a cégben nemcsak a kezdetek óta és mind a mai napig tevékenyen résztvevő három tulajdonost, hanem a teljes csapatot is jellemzi. Pénzügyi stabilitásunk és magas színvonalú szolgáltatásaink ugyancsak fontos biztonsági tényezőt jelentenek a partnereink számára.
Mi az, amire a legbüszkébbek, amit a legnagyobb eredménynek éreznek a cég fennállása óta?
A legbüszkébbek arra vagyunk, hogy 35 éve folyamatosan és meghatározó módon jelen vagyunk a piacon. Emellett rendkívül büszkék vagyunk a beszállítói körünkre, hiszen cégünk fennállása során sikerült olyan nemzetközileg is elismert gyártókkal partneri kapcsolatot kiépítenünk, akik az általunk képviselt iparágakban egyértelműen a technológiai élvonalat képviselik. Így ügyfeleink számára mindig a legkorszerűbb, jövőbiztos, megbízható és versenyképes megoldásokat kínáljuk.
Melyek a főbb irányvonalak, amelyek a következő évekre meghatározzák a Partners stratégiáját?
Stratégiánkat az ügyfelek igényei és a technológiai változások, újdonságok határozzák meg. Sok szó esik a fenntarthatóságról, és mi is fontosnak tartjuk, hogy olyan cégeket képviseljünk, melyek technológiáikkal a hulladékminimalizálást és a környezetvédelmet támogatják.
Ahhoz, hogy ezt ügyfeleink számára is elérhetővé tegyük, a 35 éves jubileumi évfordulónk alkalmából egy különleges ajánlatot is kidolgoztunk, melynek révén az Enfocus szoftvereivel támogatott optimalizált, hatékony munkafolyamatok és a professzionális utómunkát biztosító, piacvezető Kongsberg asztalok valamennyi reklámdekorációs vállalkozás számára elérhetők.
Sign&Display magazin