A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

A nosztalgia erejével épül a digitális jövő

A digitális feliratok és a technológia rohanó világában kissé paradoxnak tűnik a nosztalgiáról és a történet erejéről beszélni. Egy belga cég küldetése, hogy mindkét eszközt felhasználja a digitális reklámok és kijelzők jövőjének megalkotásában. Kurt Dupont-nal, a belga székhelyű PresentationPoint alapítójával készített interjút a Digital Signage Today szerkesztője, Daniel Brown.

Az interjúalany Kurt Dupont a PresentationPoint alapítója, amely 1998 óta tevékenykedik a digitális feliratok területén. Pályafutása elején adatbázisrendszerek és információs képernyők biztosítását végezték repülőterek számára. Azóta a digitális kijelzők és az adatalapú prezentációs szoftverek széles skálájával bővült kínálatuk. Ma már több mint 10 000 ügyfelük van, köztük a NASA, a NATO, a SpaceX, az Airbus, a BASF, a Bank of America és még sokan mások.

Mesélne nekünk egy kicsit az EU és különösen a belga DOOH (kültéri reklám) és digitális feliratok piacáról, különösen a jelenlegi trendekről és arról, hogy mire kell figyelnünk a következő évben?

Európában a hagyományos feliratok helyét hihetetlen gyors ütemben váltják fel a digitális feliratok. Elsősorban azért, mert ezek sokkal többet tudnak megjeleníteni ugyanazon a helyen, valamint könnyen és olcsón átállíthatók. Az pedig, hogy mozgást, videót és hangot is hozzá lehet adni, nagyban növeli a táblák figyelemfelkeltő képességét.

Belgiumban és általában Európában az a tendencia, hogy egyre több vállalat alkalmazza a digitális táblákat a munkavállalók közötti belső kommunikációjának tereként, valamint motiválóeszközként. Ez a piac, a kiskereskedelemben használt táblák mellett, gyorsan növekszik.

Most, hogy a világjárvány lecsengőben van, a DOOH szép növekedési tendenciáknak és remek kilátásoknak örvend. Hogy látja a DOOH növekedésének jövőjét, és melyek az új trendek a leállást követően?

Sok vállalat érthető módon szüneteltette a tervezett DOOH és egyéb reklámköltéseket különböző okokból. Például a kevesebb utazó, a fogyasztói bizonytalanság vagy a világjárvány és a politikai nyugtalanság idején az emberek figyelme felkeltésének nehézsége miatt.

Most, hogy a világjárványt sikerült megfékezni, úgy vélem, a vállalkozások keresni fogják a módját annak, hogyan hívhatják fel újra a fogyasztók figyelmét márkáikra, és úgy vélem, hogy a DOOH-nak ebben nagy szerepe lesz.

A DOOH nem csak a Times Square híres digitális óriásplakátjairól szól. Hatalmas jelentőséggel bír a repülőtereken, a vasútállomásokon és más közlekedési csomópontokon. Mennyire jelentős a digitális kommunikáció a közlekedési területen, és mi a jövője az iparágnak ezen az oldalán?

A közlekedési terület egyike azoknak a helyeknek, amelyek nemcsak nagy potenciállal rendelkeznek a digitális feliratok számára, hanem ott szükségünk is van rájuk! Az utazóknak tudniuk kell, hogy a repülőgépük, vonatuk vagy más szállítóeszközük melyik kapunál és mikor indul. A legfontosabb biztonsági információkat sokkal könnyebb digitális táblák formájában nyújtani a nyomtatott táblák helyett. És majdnem mindenkinek, aki utazik, szüksége van ételre és italra, így a digitális táblás étel- és italreklámok fantasztikusan működnek ennél a „foglyul ejtett közönségnél”. A legtöbb vendéglátóhely pedig ma már digitális étlapokat használ az étel- és italkínálatának bemutatására, reklámozására és tájékoztatásra.

Meséljen a retró és a nosztalgia erejéről a digitális kommunikáció területén. Paradoxonnak tűnik, de úgy gondolja, hogy a marketingeseknek és a vállalkozásoknak érdemes erre támaszkodniuk?

Ahogy a világunk egyre zsúfoltabbá válik, és eláraszt minket a modern élet, természetesen vágyunk egy egyszerűbb, boldogabb időszakra. De gyakran nem egy valós, múltbeli idő után áhítozunk, hanem inkább ennek az egyszerűbb, boldogabb időnek a mentális konstrukciója az, amire vágyunk. Emlékszünk kedvenc dolgainkra abból a korszakból, miközben kényelmesen elfelejtjük az akkori idők sebeit, problémáit és gondjait. A nosztalgia azonban erőteljes érzelem, amely bizonyos márkák és kampányok számára hasznos lehet.

Hol működik jól a nosztalgia használata, és hol fordulhat visszájára?

A nosztalgia kampányokban való felhasználása két esetben működhet jól. Egyrészt ha a nosztalgia használata természetes módon illeszkedik a márkához, másrészt ha a célközönségnek erős nosztalgikus vágyakozása van, amely illeszkedhet a márka történetéhez, amelyet elmesél.

A nosztalgia használata mint reklámfogás visszafelé sülhet el, ha nem a célközönségnek megfelelő nosztalgikus megközelítést választja a szakember (egy 50 évesek számára nosztalgikus dolog egyáltalán nem biztos, hogy vonzó egy 30 éves számára), vagy ha a felhasználó nem érzi természetesnek a márka részéről – mesterséges illeszkedésnek tűnik, amikor egy kerek lyukat próbál egy szögletes lyukba illeszteni.

Egy konkrétabb példával élve: összekapcsolhatja termékét egy régi termékkel, amely jól ismert a strapabíróságáról, és úgy találhatja, hogy ez visszafelé sül el, amikor a termék új, műanyag változata nem rendelkezik ugyanezzel a tartóssággal.

Vajon a hirdetőknek jobban kellene a nosztalgiára támaszkodniuk?

Azt mondanám, hogy igen, abban az esetben, ha jól illeszkedik a célközönséghez, a márkához és a márkatörténethez.

Paradoxon, hogy a nosztalgia ilyen erős lehet egy olyan high-tech környezetben, mint a DOOH?

Bizonyos értelemben igen. Sokan a legújabb technológiát használják a gyermekkori számítógépek és játékok utánzására, még akkor is, ha az újabb számítógépek és játékok sokkal több képességgel rendelkeznek. Egy modern e-book olvasó megkönnyítheti William Shakespeare, Jane Austen, Mary Shelley és mások régebbi, köztulajdonban lévő könyveinek megőrzését és terjesztését. A csúcstechnológia megkönnyíti számunkra, hogy nosztalgikus kampányokat hozzunk létre az ikonikus képek, a zene és a történetmesélés segítségével.

Vannak személyes kedvencei a nosztalgikus kommunikáció terén?

Nos, az első válaszom természetesen a split-flap TV. Ez a mi újragondolásunk a régi osztott lapos táblákról, amelyek régen minden repülőtéren és vasútállomáson ott voltak. Modern technológiával szimuláljuk a split-flap megjelenését, hangját, üzenetküldését és nosztalgikus báját bármely TV-képernyőn, miközben lemondunk az elektromechanikus fizikai modulok költség- és karbantartási problémáiról, amelyekkel a táblák hagyományos változatán a betűket lehetett volna fel- és lefordítani.

Érdemes a figyelmet a hagyományos fókuszterületeken (Észak-Amerika, eurózóna) kívülre helyezni, és figyelni a feltörekvő piacok, különösen az ázsiai és csendes-óceáni térség gyors növekedésére. Ön szerint ez a növekedés folytatódik? Merre látja az iparág globális jövőjét?

Észak-Amerika mindig is szerette magát technológiai vezetőnek tartani, de az ázsiai és csendes-óceáni térség gyakran élen járt. Japán például régóta vezető szerepet tölt be a nagy sebességű vonatok, az okostelefonok, a robotok és a digitális feliratok terén. És természetesen a legtöbb technológiát Ázsiában alkalmazzák.

Általánosságban elmondható, hogy Ázsia technológiabarát, innovatív és a digitális feliratok számára potenciális növekedési terület.

Mit vár a legjobban a DOOH és a digitális feliratok közeljövőjétől?

Nagyon izgatott vagyok a DOOH növekedési potenciálja és a digitális feliratok egyre bővülő képességei miatt. Az élő adatszolgáltatás szerintem a digitális feliratokban egy feltörekvő trend, ezért a DataPoint és a split-flap TV szoftverünk adatalapú, és arra összpontosít, hogy megfeleljen ügyfeleink itteni igényeinek. Úgy gondolom, hogy a dolgok internete (IoT) sokkal elterjedtebb lesz, mint azt elképzeltük, és ezen a területen nagyobb fejlesztésekre van szükség.

Ön szerint mi a legnagyobb hiba, amit a digitális kommunikátorok manapság elkövetnek, és hogyan kerülhetik el ezt a vállalkozások?

Túlságosan az eladásra koncentrálnak, és elfelejtik a történetmesélés erejét.

Ha lenne egy tanácsa a vállalkozásoknak, marketingeseknek és digitális kommunikátoroknak mi lenne az?

Figyeljék meg, mit csinálnak mások a sikeres digitális hirdetési kampányaikban, és alkalmazzák a siker elveit a saját márkájukra és kampányukra. Erre a célra fenntartunk egy esettanulmányok területet a weboldalunkon, hogy ügyfeleink láthassanak más kampányokat, amelyek beváltak.

Végezetül: a DOOH és a digitális feliratok világa szinte gyorsabban fejlődik, mint ahogyan egy ember képes lenne követni, ezért szeretnénk megkérdezni, hogy van-e egyéb észrevétele, javaslata vagy tanácsa olvasóink számára?

Tanuljon: Iratkozzon fel a digital signage vezető hírfolyamaira, és kövesse őket a közösségi médiában.

Kérdezzen: Ahelyett, hogy holtpontról indulna, kérjen javaslatokat a szoftverszolgáltatóktól a kampányaihoz, és kérjen tőlük példákat és esettanulmányokat arról, hogy mások hogyan használják a szoftvert. Ezután építsen ezekre az ötletekre és esettanulmányokra.

Teszteljen, és bukjon el gyakran: Ki kell próbálnia a kampányokat, hogy lássa, hogyan működnek. Hozzon létre több kampányt, és tesztelje őket osztottan. Tanuljon a kudarcokból, és építsen jobb kampányokat.

Némethi Botond, Sign&Display magazin

- Hirdetés -

Sign&Display