A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

A KIRAKATVERSENY LEGJOBBJAI

Első Váci Kirakatverseny 2023

Bár már elmúlt az évvégi ünnepi időszak is, és a zord januárnak is vége, mégis míg a tavasz nem köszönt be kirobbanó színeivel, illataival és a madarak csicsergésével, szívesen gondolunk vissza a mindig nagy várakozással, készülődéssel várt családi ünnepre: a szívünket is melengető karácsonyra. Vác városa első alkalommal rendezte meg az ünnepi kirakatversenyt, azzal a céllal, hogy lehetőséget adjon az üzletek népszerűsítésére, miközben a szépen berendezett, ünnepi díszbe öltöztetett kirakatok, a feldíszített portálok hozzájárulnak az utca ünnepi karácsonyi hangulatához.

A versenyben induló 13 kirakatot szakmai zsűri értékelte. A legdöntőbb értékelési szempont a látvány összhatása, az ötletesség és az árurendezés szakszerűsége volt. A szervezők végül úgy döntöttek, hogy mivel három üzlet hasonlóan színvonalasan teljesített, három kiemelt díjat, nem pedig első-második-harmadik helyezést ad ezen a versenyen.

Az év elején megkérdeztem a három díjazott üzlet tulajdonosát, hogyan készültek a kirakatversenyre, érzékelték-e a karácsonyi kirakatverseny marketing hatását, alkalmaznak-e kirakatrendezőt, és arra is kíváncsiak voltam, hogy mi saját véleményük az Első Váci Kirakatversenyről?

Fortuna Esküvői és Alkalmi Ruhaszalon

Különleges, pompás látványt ért el a díjazott Fortuna Esküvői és Alkalmi Ruhaszalon kirakata azzal, hogy minden fehér volt a kirakatban, úgynevezett „tone in tone” rendezési elvet követve. Hangulatos téli tárgyak, csillogó hópihék, és jégcsap izzók egészítették ki a mindig fontos szerepet betöltő, most „hókirálynőnek” beöltöztetett kirakati baba környezetét. Az idén 15 éve megnyitott Fortuna Esküvői és Alkalmi Ruhaszalon tulajdonosa Grószné Kmetty Ildikó elmondta, hogy az üzlet külső és belső berendezését is ő tervezi meg, és szinte minden dekorációt, berendezési kelléket maga állít össze, adott esetben el is készít. Ennek oka, hogy az esküvői ruhák készítőjeként a kreativitás a vérében van. A ruhaszalon számára a kirakati megjelenés hozzájárul az üzlet arculatához, a jó benyomás, az igényesség és az egyediség bemutatásához. Az idei kirakatverseny felhívását a verseny szórólapjáról tudta meg. A versenykirakat dizájnját megálmodta és megvalósította, ami egy kedves mesevilágban lévő szerelmi történetre, leánykérésre épült. A karácsonyi kirakat abban tért el a többi évközi kirakattól, hogy az üzlet utcai frontján a kirakatüveget is bevonta a kompozícióba. A havas tájban a szerelmi jelenetet és a téli állatokat ábrázoló üveg-grafika elkészítéséhez Lukács Andrea művésznőt bízta meg, aki nagyon igényes munkát végzett. Ildikó jó ötletnek tartja a váci kirakatversenyt, bár szolgáltató üzlete számára az internetes megjelenés nagyobb reklámértékű, mint a kirakata, de örömmel vette a verseny hatására a népszerűséget, és a kedves gratulációkat a gyönyörű kirakatához.

Az AMNESIA ERIKA TREND és a Luxury Fashion divatáru üzletek tiszta rendezett megjelenése sokban hozzáad a váci sétálóutca, a Széchenyi utca kellemes városképéhez, és ez karácsonykor sem volt másképp.

Luxury Fashion

A szintén díjazott Luxury Fashion divatüzlet kirakata nevéhez híven elegáns dekorációs kellékekkel volt díszítve és a hangulata is alkalmi jelleget tükrözött. Az áru és a dekoráció vizuális összhangjával érte el az ünnepi hangulatot.  Pálmai Tündének, az üzlet tulajdonosának tetszett a kirakatverseny kezdeményezése és reméli a folytatást. Elmondta, hogy évszakonként általában maguk rendezik a kirakatot, de erre az alkalomra Prekup-Sztruhár Jankát hívta segítségül, aki jóérzékkel válogatta össze a karácsonyi dekorációt. És valóban létrejött a luxus életérzés, nemes anyagok, szőrme, metál felületek, arany és csillogó fehér dominált. A két kirakatbabán az ünnepek alatt több alkalmi öltözéket is bemutattak a pompás dekoráció-keretben. Tünde örömmel fogadta az elismerést, és a vásárlói visszajelzéseket, véleménye szerint a közönségszavazást lehetne a jövőben máshogyan publikálni.

AMNESIA ERIKA TREND

Az arányos, nagy portállal rendelkező AMNESIA ERIKA TREND divatüzlet hangulatos karácsonyi kirakata is az Első Váci Ünnepi Kirakatverseny (2023) három kiemelt díjazottjai közé került. A versenykirakat egyik jellemzője volt, hogy az eladótérben elhelyezett dekoráció kapcsolódott az utcáról látható összképhez, a belső térben látható különleges velencei hangulatú csillár is karácsonyi díszítést kapott. Figyelemfelkeltő volt a kirakatbabák igényes rendezettsége, a többrétegű és színeiben egységes öltöztetési stílus. Az üzlet tulajdonosától, Garaba Erika ruhatervezőtől megtudtuk, hogy a karácsonyi kirakatverseny ambíciót adott az ünnepi rendezéshez, bár ők minden évben készülnek a karácsonyra. Sok pozitív visszajelzést is kaptak, ami az üzlet számra motiváló volt. Erika kiemelte, hogy külön élmény volt számára a verseny kapcsán a kereskedők között kialakult spontán kommunikáció, ami erősítette az egymás közti kapcsolatot. Megtudtuk, hogy az AMNESIA nem alkalmaz kirakatrendezőt, ennek oka, hogy elég kreatív a csapat ahhoz, hogy maguk rendezzék az üzletet. Tapasztalat szerint fontos az időszakonkénti megújulás, ezért a kirakat összképe évszakokhoz kötődve változik, a kirakatbabákat pedig hetente öltöztetik át. Az üzlet 22 éve működik, személyes kapcsolat alakult ki már a vásárlókkal és esetenként stylistként adnak tanácsot a vásárlóknak, a tanácsaikkal ízlést formálnak, amiért hálásak a törzsvásárlók.

A három interjú alanyommal több dologról is szó esett, de számomra megragadó volt, amilyen szeretettel beszéltek az üzletükről. Átjött, hogy mindhármuknak tényleg fontos az üzletük megjelenése, a kirakatok rendezettsége, amit nem csak a vásárlóik számára tartanak fenn. Gondolatban újra végigjártam a ragyogó sétálóutcákat, és elgondolkodtam, hogy milyen feltöltő élmény is egy kis városi séta a tiszta, elegáns kirakatok nézegetésével, pláne Vác hangulatos belvárosában.

Sárkics Eszter
mester dekoratőr

- Hirdetés -

Sign&Display