A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

A Kia leuralta a Times Square-t

A szöuli autógyártó nem aprózta el új, elektromos crossoverjének bemutatkozó promócióját: az EV6 New York legendás helyszínén, a Times Square-en debütált, és a leleplezéshez hat épülettömb összesen 44 hatalmas LED-falát is felhasználták. A kampányt a „Charge the City” szlogenre, a Kia elektromos közlekedésre utaló víziójára építették fel.

„A Times Square Amerika gyakorlatilag ellenállhatatlan nevezetessége, elképesztő mennyiségű LED-kijelzővel. Egyedülálló élmény volt az egyedi tartalmunkkal teljesen átvenni felette az irányítást”, állapította meg elégedetten a kampány egyik producere, Troy Fujimura, a Centerstage tervezési és technológiai részlegének vezetője. A céget az eseményt szervező Gail & Rice kérte fel együttműködésre, azzal bízva meg Fujimura csapatát, hogy készítsen tűpontos látványtervet a produkcióról.

A projekt legnagyobb kihívása az volt, hogy olyan fény- és videoshow kreatív megalkotására volt szükség, amely több épület több tucatnyi LED-falán és a nevezetes újévi kristálygömböt tartó One Times Square függőleges kijelzőjén is jól, egységesen mutat, miközben szinkronban van a fizikai bemutató eseményeivel.

„A previzualizációhoz egyedül a disguise 3D-modellező szoftvere, a Designer jöhetett számításba”, jegyezte meg, hozzátéve: komoly fejtörést okozott a kijelzők fizikai tere és a kreatív irány közötti reláció megértése. Ebben segített a Designer, amely egy átfogó történetmesélő eszköz minden élő tartalom és installáció megtervezéséhez. A programmal olyan vizuális nyelven szólaltathatták meg a kitalált tartalmat, ami képes volt meggyőzni a marketinges és produkciós csapatokat, meg persze a döntéshozókat. A disguise szoftverének további előnye, hogy lehetővé tette a kontinenseken átívelő együttműködést a Dél-Kaliforniában és Koreában párhuzamosan dolgozó munkacsoportok között.

A végső promóció 40 különböző videófájlból állt: renderelték, majd elhelyezték őket a Designer idővonalán. Ezután elkészítették a Times Square digitális 3D-modelljét, benne az összes kijelzővel, és ráillesztették a munkamenetet. A Designer segítségével ezután egy az egyben végignézhető volt a promóció, ami a készítők szerint páratlan lehetőség, hiszen azonnal láthatják, hogy milyen a végső megjelenés, így időben kiszűrhetik az esetleges hibákat.

„Fantasztikus volt látni a járókelőket, akiknek a Times Square-re érve leesett az álluk: azonnal előkapták a mobiljukat, és fotózni kezdték az őket körülvevő tartalmakat. Minden előkészület vastagon megérte, és a show csodálatosan nézett ki”, értékelte a végeredményt Fujimura.

Gábor János, Sign&Display

Fotó: disguise

Videó: Kia America

- Hirdetés -

Sign&Display