A képzelőerő könyvelése
Beszélgetés Rusin Tamarával, az IGEPA 2R Kft. Marketing Igazgatójával, a digitális nyomtatás jelenéről és jövőjéről.
D. Kedves Tamara, mi történik az Igepa háza táján, hogyan alakul a Sign&Screen üzletág éve?
T. Nehezen kezdődött az év személyi változások miatt, de összerázódott egy új csapat, lelkesen és optimistán nézünk a jövő elé. Változnak a piaci elvárások, változnak a technológiák, ez pedig állandó kihívást és lehetőséget is jelent egyben.
D. Hol látsz lehetőséget a megújulásra, újdonságra?
R.T. Az UV-technológiát és az általa nyújtott lehetőségeket a nyomtatógyártók és a felhasználók is csak most kóstolgatják. Elérkezett az az idő, amikor nyomtatóra nem csak a reklámgyártónak van szüksége, és nem csak bel-vagy kültéri reklámot lehet nyomtatóval gyártani. Elég csak jobban körülnéznünk partnereink között: egy telefontok-gyártó Roland LEF- 200-as tárgynyomtatót használ a késztermékei személyesítésére. Ez a gép lehetővé teszi számára a klasszikus tampon nyomással szemben 10-20 db személyesítését, de akár nagy sorozatoknál is előnyös, mert korlátlan számú színt és textúrát képes nyomtatni. Más partnerünk cipőket gyárt, és üzleteiben különösen sikeresek a nyomtatott bőr lábbelik. Előrehaladott tárgyalásban állunk más gyártóval, aki alkatrészeire fogja nyomtatni logóit az LEF sorozat valamelyik tagjával. Ezek a meglévő ipari partnereink, de szerintem rengeteg olyan alkalmazási terület van, ahol még nem ismerik a tárgynyomtatóinkat és az általuk nyújtott lehetőségeket. Mi pedig nyilván nem ismerjük mindenkinek a gyártási folyamatát és nehéz felmérnünk, hogy hol tudnánk hozzáadott értéket alkotni. Szóval ez egy jó kis kihívás nekünk is.
D. Akkor rákérdezek: milyen anyagokra is lehet nyomtatni ezzel a technológiával?
T. Kerülendők a nagyon fényes felületek, azonkívül szinte bármire. Gyakorlatilag most már nem a technológia korlátoz, sokkal inkább a saját képzelőerőnk. A Roland nyomtatói akár ívelt felületre is fénykép minőséget tudnak felvinni, tehát el tudok képzelni személyesített golflabdákat, üvegeket, telefonokat, notebookokat, 3D névjegykártyát… Bármit, amire valamilyen információt vagy képet fel szeretnénk vinni. Braille-írásra is tökéletesen alkalmas!
D. Akkor ez azt jelenti, hogy érezhető a festék a felületen!
T. Így van, ez az UV-technológia egyik jellegzetessége. A festék egészében az anyag felületén marad, a LED lámpák azonnal megszárítják, ahogy a felületre felkerült. A felhasználó igényei szerint eldöntheti, hogy hány réteget szeretne kinyomtatni, ez adja a magasságot. Az emberi kreativitásnak nincsenek határai, erre fogad a Roland, mi is ezzel azonosulunk. Nekünk annyi a feladatunk, hogy a megfelelő alkalmazásra megtaláljuk a legjobb gépet Partnerinknek. Csak jöjjenek az ötletek, mert megvalósítani képesek vagyunk.
D. Tehát bármire tudunk nyomtatni, marad a nyilvánvaló kérdés: megéri?
T. Igen. Már csak azért is, mert itt végre elszakadunk a – mennyi a négyzetméter?- logikától. A jelenlegi értékesítési árak kb. 90 százalékos árrést jelentenek, ami egyáltalán nem rossz. Gondolok itt egy webshop-ra vagy ajándékboltra. Az itteni piac különösen ár-érzékeny és szerintem még azoknak is, akik napi több száz vagy akár ezer négyzetmétert nyomtatnak jól jöhet egy ilyen terület, ahol sokkal egészségesebbek az árrések. A végfelhasználó pedig egy különleges minőségű termék tulajdonosa lehet. Ez az igazi win-win, ami az alapja minden jó üzletnek.
S.D. Ha valaki kitalálja, hogy például táskákra akar képeket nyomtatni, hol tudja ezt kipróbálni?
R.T. Bemutatótermünkben jó kávéval és a működő géppel várjuk!
S.D. Köszönöm a beszélgetést!
R.T. Mi is a lehetőséget!