A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

A jövő sportruházata: így fogják gyártani a holnap dresszeit

„A sportruházat jelenleg az egyik legizgalmasabb téma a körforgásos gyártás és a termelés átalakításának küzdelmében. A hagyományos beszerzési utak követése helyett mindenkinek át kellene gondolnia, hogyan készítik a ruházati termékeiket” – mondta Kevin Van Lanker, a Sportswear of Tomorrow alapítója.

A Sportswear of Tomorrow eleinte csak egy átlagos sportruházati márka volt, amely a gyártóktól szerzett be termékeket – írja a Texintel. Ahogy az üzlet növekedett, nem tudott megfelelő beszállítót találni, az üzletnek viszont stabilitásra és megbízható gyártásra volt szüksége. Prémium kategóriás kerékpárruházatra specializálódott, mert úgy gondolta, hogy ha egyszer ezt el tudja készíteni, akkor más sem jelent majd kihívást.

A legnagyobb változást az elmúlt időszak jelentette, amikor a mesterséges intelligencia és a ChatGPT elérhetővé vált. A ruházatok gyártásának tervezéséhez AI-t használ, feldolgozza az ügyfelek adatait, amelyeket elemez, így jobb terméket készíthet számukra.

De a sportruházatok esetében az egyik legfontosabb dolog a körforgásos tervezés, hogy ne jelentkezzen túltermelés. A mesterséges intelligencia óriási előnye a gyártási folyamat során keletkező hulladék csökkentése – például leméri, hogy hol tud kevesebbet használni bizonyos anyagokból.

Kis volumenben gyárt, csak bizonyos típusú termékek találhatók a kínálatában. A nehézséget az jelenti, hogy arra ösztönözze ügyfeleit: pontosan rendeljenek a projektjeikhez, és ne vásároljanak nagy tételben. Jelenleg racionalizálni próbálja a tömegtermelés és az igény szerinti gyártás közötti előállítási mennyiséget.

„Előre gondolkodunk – mi következik a fenntartható anyagok használata után? De az iparág lassan halad, sok márka számára új a fenntartható anyagok használata, ezért segítenünk kell nekik a helyes választásban. Véleményünk szerint az újrahasznosított anyagok alkalmazásának ma már minden brand számára alapvetésnek kellene lennie. Úgy gondolom, még évekbe telik, amíg ezek a márkák alkalmazkodnak ahhoz, hogy kihasználják a gyártásunk on-demand jellegét.”

A következő lépésnek azt tűzte ki a Sportswear of Tomorrow csapata, hogy az ügyfeleik teljesen személyre szabott ruházatokat rendeljenek.

Sign&Display magazin

- Hirdetés -

Sign&Display