A WWM magyarországi fordulójának szervezője: „Fontos volt, hogy ne csak a szakma érdeklődését keltsük fel”
Kiss Lajost nem kell bemutatni az autófóliázás szerelmeseinek: háromszoros világbajnokként méltán szerzett nemzetközi hírnevet. Világszerte keresett szakember, a FixFolia tulajdonosa, a World Wrap Masters versenyszéria bírája. Mindezek mellé most nem kisebb feladatot vállalt magára, mint hogy megszervezze a World Wrap Masters első magyarországi fordulóját.
Ez a verseny több szempontból is különlegesnek számít. Egyrészt most volt először hazánkban ilyen rendezvény, másrészt a versenysorozat történetében egyedülálló módon egy autókiállításon, az AMTS-en került megrendezésre. Nem kis munka lehetett szinte úttörőként a szervezés!
Egy hosszabb folyamat volt, mire kialakult a helyszín, a dátum és minden, ami szükséges a lebonyolításhoz. Maga az ötlet már két-három éve megfogalmazódott, de folyamatosan egyeztetési problémáink voltak, hiszen a verseny időpontját össze kellett hangolnunk a FESPA keretében tartott döntő dátumával és a hazai rendezvénynaptárral is. Most végre mindez sikerült: tavaly nyáron kezdtünk az AMTS-sel tárgyalni, a nyilvánosság előtt pedig januárban, a Dubajban tartott versenyfordulón jelentettük be a helyszínt és a március 28-30. közötti dátumot. Az előkészületekben egy kisebb csapat volt a segítségemre, de a főszervező felelőssége rám hárult.
Tudatos stratégiai döntés volt szakítani a hagyományokkal, és egy fóliázással kapcsolatos szakmai rendezvény helyett egy nagy látogatottságú autós show-n megtartani a versenyt?
Igen, fontos szempont volt, hogy ne csak egy szűk szakmai réteg érdeklődését keltsük fel, hanem a hétköznapok emberének is megmutassuk, hogy ez a szakma egészen magas szinten is űzhető. Sokan bele sem gondolnak, ha egy fóliázott kocsit látnak az utcán, hogy ebben mennyi munka van, és milyen különleges érzék kell hozzá.
Akkor most nagyon más volt a közönség, mint
ahogy az megszokott a World Wrap Masters versenyfordulóin.
Más, de sokkal jobb volt így. Fontos tapasztalat, hogy ilyen esetben figyelni kell arra is, mit lát egy laikus néző, mi lehet számára érdekes, látványos. Általában a versenyen belüli fordulók során előbb kisebb felületeket fóliázunk, aztán egyre nagyobbakat. Most úgy gondolom, talán érdemes megfontolni, hogy legközelebb kevesebb körben, nagyobb felületeken dolgozzanak a versenyzők, mert az az igazán látványos, ilyenkor sokan megállnak megnézni. Az alapterület tájolását is szerencsés úgy megválasztani, hogy minél több szögből látható legyen, mi történik. Legközelebb egészen biztos, hogy erre nagyobb figyelmet fordítunk.
Milyen alapanyagokkal dolgoztak a versenyzők?
Célunk volt, hogy minél több szponzor megmutathassa magát, ezért a különböző anyagú fóliákat más-más cégek szolgáltatták a versenyre. Így lett együttműködő partnerünk a Skyfol és az Avery, ők biztosították a verseny során használt fóliákat. A nyomtatásban pedig az LFP Center segített nekünk az Epsonnal közreműködve.
Mi volt a rendezvény legnagyobb kihívása?
Voltak pillanatok, amikor úgy éreztem, hogy talán túl sokat vállaltunk egy versenyen belül, nagyon sokfelé kellett figyelnünk, ami nem mindig volt egyszerű. Voltak feladatok, amelyeket már régóta terveztünk, és most behoztuk ide újdonságként. Mivel május elején lesz a döntő Berlinben, már arra is készülni próbáltunk ezzel. De már akár holnap újrakezdeném, a tapasztalatokból okulva, még jobban felkészülve, hogy minél flottabbul menjen az egész. Jövőre egész biztosan folytatjuk!
Kerényi Kata, Sign&Display magazin, főszerkesztő