Digitális és zöld
A digitális technológiák egyre nagyobb teret hódítanak a reklámiparban. A ruházati cikkeken megjelenő grafikák például sok esetben már nem szitanyomtatással készülnek, hanem az óriási népszerűségnek örvendő DTF nyomtatással. A személyre szabott termékek előállítása jelentősen megnövekedett az elmúlt években.
Ezt a hullámot lovagolja meg a FESPA is, ugyanis idén az amszterdami kiállításon a digital signage kerül előtérbe. A szövetség arról híres, hogy komoly kutatásokat végez a piacon, így ennek köszönhetően a trendek alakítója. Tavaly a perszonalizált gyártásra, most pedig a digitális reklámfelületekre helyezik a hangsúlyt.
Ezzel együtt – és nem ellentétes irányba – megfigyelhető a belső tereink természetközelivé alakítása. Az otthonok, munkahelyek és közösségi helyek egyre zöldebbé válnak, ami nemcsak az alapanyagok használatában nyilvánul meg, hanem a növények mennyiségének és minőségének figyelembevételével is.
Az idei első lapszámunk a digitális technológiák előnyeit mutatja be, emellett pedig az egyik legfontosabb lakberendezői trendet is részletezi.
Némethi Botond, főszerkesztő