A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Epson Sure Color S szériás nyomtatók karbantartása

Szervizes valamint support kollégáink összeállítottak számodra néhány hasznos tanácsot, útmutatót arra vonatkozóan, hogy miként járj el, ha az elkövetkező időszakban rövidebb, hosszabb vagy esetleg teljes leállással számolsz és nem használod nyomtatódat. Biztosan te is tudod, hogy a hosszabb leállás – különösen ha az automatikus tisztítási folyamatok sem futnak le – káros hatással lehet nyomtatód állapotára, a tintarendszer elemei, vagy akár a nyomtatófej is beszáradhat (tönkre mehet). Részletes tájékoztatónkkal szeretnénk segíteni, hogy megőrizhesd nyomtatód állapotát és a leállást követően zökkenőmentesen tudd újrakezdeni a termelést.

A következőkben három lehetséges verzióban vázoljuk fel neked, hogyan tartsd karban nyomtatódat. Kérünk olvasd el figyelmesen!

A. Abban az esetben, ha a következő napokban még tervezed nyomtatód használatát, de végül átmenetileg mégis rövidebb leállással kell számolnod, akkor a következők szerint járj el:

  • Ne kapcsold ki a nyomtatót! (mint ahogy eddig sem)
  • Ne maradjon benne média.
  • A leszorító görgőket hagyd felnyitva.
  • Rázd fel az összes kazettát, különösen a fehéret vagy metallicot. (10 színes nyomtatók esetén)
  • A kazettákban legyen elegendő tinta, minimum 1/2 kazetta.
  • A hulladék tinta gyűjtő tartályban is legyen elegendő hely, az automata tisztítás sikeres végrehajtásához. A számlálót is ellenőrizd!
  • Győződj meg róla, hogy a Wiper, Cap, Flush Box, kellően tiszták, ha kell tisztítsd meg vagy cseréld ki!
  • Ellenőrizd a kocsi alját és a fejeket is, szükség esetén tisztítsd meg.
  • Tisztításhoz minden esetben az eredeti pálcikákat és tisztító folyadékot használd.
  • Mielőtt kivesszed a médiát, nyomtass egy Nozzle Check-et. Törekedj arra, hogy maximálisan jó legyen az iráskép!
  • A jobb oldali él-leszorítót helyezd kb. 40-50 cm-re a plató jobb szélétől (ha a nyomtató automatikusan tisztít, ne is menjen a fej az él-leszorító fölé!). Valamit ellenőrizzük, hogy az élszorítók jól fekszenek a platón.

Ezekkel a lépésekkel egy-két hetes leállási időszak esetén is megőrizheted nyomtatód működőképes állapotát!

 

B. Ha teheded javasoljuk, hogy hetente legalább egyszer nyomtas:

  • Nyomtass legalább 1/2 m2-t hetente, olyan ábrát ami megmozgatja az összes fúvókát.
  • Minden ilyen alkalom során nyomtass Nozzle Check-et, és ellenőrizd. Szükség esetén tisztíts!
    Mielőtt újra magára hagyod nyomtatódat, kövesd az A. verzió útmutató lépéseit!

Ha teheted mindenképpen a B verzió szerint járj el és ha lehet nyomtass egy keveset nyomtatóddal.

C. Hosszabb időtartamra vonatkozó teljes leállás – áramtalanítás esetén – a tintákat el kell távolítani a nyomtatóból, a teljes tintarendszert át kell tisztítani, majd mosó folyadékkal feltölteni. Kérünk tartsd szem előtt a következőket:

  • Ezt a folyamatot a nyomtató karbantatás menüjében található PRE-STORAGE MAINTAENCE menüpontban tudod elindítani.
  • Ahhoz, hogy azet a folyamatot elintítsd, a következők szükségesek. Ezeket a nyomtató a folyamat indulása előtt ellenőrzi!
    • Elegendő tinta az újra indításhoz, legalább 1/4 kazetta (sárga felkiáltó jel előtti állapot)
    • Színenként egy teljes mosó kazetta.
    • Győződj meg róla, hogy a hulladék tinta gyűjtő tartályban is legyen elegendő hely, és a számláló is helyes értéket mutasson.
    • A „konzerválási” folyamat a következő ( ha mindenből van elég):
      • Tinták kiürítése az ellátó rendszerből.
      • Mosó folyadék fel szivattyúzása.
      • Mosó folyadék újbóli be szivattyúzása.
      • Nyomtató kikapcsolása és áramtalanítása.
      • A mosó kazetták maradhatnak a nyomtatóban.

- Hirdetés -

A teljes leállás és az azt követő újraindítás elővigyázatosságot és bizonyos technológiai lépések betartását igényli Az újraindítás alkalmával a nyomtató bekapcsolásával automatikusan megindul a „felélesztés”, mely a következő lépésekből áll:

  • Tisztító folyadék eltávolítása
  • Tinták beszivattyúzása.
  • Újraindítás után végezzd el a megszokott karbantartási műveleteket!

Ha bizonytalan vagy ezen lépések elvégzése miatt, vagy kérdéseid vannak, javasoljuk, hogy mindenképpen vedd fel szerviz vagy support kollégánkkal a kapcsolatot az alábbi lehetőségek valamelyikén.

Ács Zoltán / szerviz
+36 30 310 0224
service@lfpcenter.com

Tóth Árpád / support
+36 30 470 2310
support@lfpcenter.com

Meghibásodás esetén szerviz bejelentő oldalunkon pontosan specifikálhatod nyomtatód típusát valamint a felmerült hibajelenséget.

Szerviz Bejelentő >

A jelenleg kialakult helyzetben mindannyiunk egészségének megőrzése érdekében fokozott egészségügyi óvintézkedéseket vezettünk be cégünk működési rendjébe. Fokozottan érvényes ez a helyszíni szervizelési szolgáltatásunkra, melynek igénybevételéhez kérünk töltsd ki és juttasd el hozzánk Egészségügyi Nyilatkozatunkat, melyet az alábbi gombra való klikkeléssel érhetsz el.

Egészségügyi Nyilatkozat >

A gazdasági helyzet minden felelősen gondolkozó cég vezetését arra ösztönzi, hogy óvja saját valamint az ott dolgozó kollégák munkahelyét ezért átmenetileg a szerviz szolgáltatásunkat az előre egyeztett részletek ismeretében előzetes árajánlat alapján előre utalással vagy ha nagyon szükséges helyszínen készpénzes fizetési mód mellett tudjuk ellátni.

Biztosak vagyunk benne, hogy a kényszerszünetet követően amikor újraindul majd a termelés, szeretnéd nyomtatódat minél jobb állapotban ismét üzembe helyezni. Bízunk benne, hogy segít ebben tájékoztatónk.

Központi elérhetőségeink:
office@lfpcenter.com
+36 1 452 00 88

- Hirdetés -

Sign&Display