Új lehetőségek előtt a reklámipar – Reflektorfényben a digital signage

A kutatások azt mutatják, hogy a digital signage területén tevékenykedő öt vállalkozásból négy 33 százalékos forgalomnövekedést realizált. Ez nem meglepő, hiszen ezen iparág az elmúlt években hatalmas népszerűségre tett szert, és egyre több márka használ rendszeresen ilyen reklámeszközt.

Mi a titka a sikeres digital signage vállalkozásoknak? Hogyan támogathatja a reklámgyártókat vagy a vizuális kommunikáció szakembereit, hogy ügyfeleik maximalizálhassák a hatékonyságot, és kiemelked­hessenek a marketingzajból?

A technológia és a szoftverek fejlődésének köszönhe­tően a digital signage már nem korlátozódik az egy­szerű kijelzőkre. Ehelyett már segíthet a márkáknak nagyméretű digitális reklám létrehozásában, szemet gyönyörködtető dizájnnal és kreatív stratégiákkal.

A FESPA vezetője, Michael Ryan arról elmélkedett, hogy miért jelenthet hatékony reklámeszközt egy digital signage megoldás, ezekkel hogyan maxima­lizálható a hatékonyság, ha nagyméretű interaktív felületekkel bővítik a vállalkozások a kínálatukat.

A MÁRKA HATÁSÁNAK ÉS EXPOZÍCIÓJÁNAK OPTIMALIZÁLÁSA

Ismert, hogy a fogyasztókat rengeteg csatornán bom­bázzák marketingüzenetekkel. Emiatt a márkáknak minden eddiginél nehezebb átadniuk az üzenetüket. Fényes elemeivel és vizuálisan vonzó, kreatív dizájnjá­val a digital signage megoldások képesek hatékonyan felkelteni az emberek figyelmét. Hogyan maximalizál­ható a márka hatása?

A siker kulcsa a személyre szabhatóság: azok a reklámgyártók, akik egyedi megoldásokkal dolgoz­nak, amelyek tükrözik a márka céljait és a közvetíteni kívánt üzeneteket, azok versenyelőnyt szerezhetnek.

A digital signage további előnye – amelyet érdemes kihasználni –, hogy nagyobb rugalmasságot kínál­nak, ami költséghatékony megoldást jelent. Ezekkel javítható a vásárlói élmény és maximalizálható az elkötelezettség.

A márkáknak lehetőségük van például arra, hogy a kampányokat gyorsan megváltoztassák az aktuali­tásnak megfelelően, vagy új ajánlatokat jelenítsenek meg akár kedvezménykódok hozzáadásával. Ezek mind nagyobb valószínűséggel vonzzák magukhoz az ügyfeleket, mint a hagyományos tartalmak.

A nagyméretű digital signage felületek új perspek­tívát nyitnak a megjelenésben. Hiszen nemcsak sík felületre lehet ezeket telepíteni, hanem akár hajlított kialakítással is lehet dolgozni. Ez a kreativitásban óriási ugrást jelent. A közelmúltban például átadták a híres Las Vegas-i Sphere arénát, amelynek belső terében 54000 négyzetméteren található LED-kijelző, s ez rengeteg potenciált hordoz magában.

Ha már egyszer sikerült megragadni a fogyasztók figyelmét, a következő kihívás az, hogy azt megtart­sák, hogy az interakció egy pillantásból elinduljon és hosszabbra nyúljon. A járókelőket aktív interakcióra ösztönözni a reklámokkal biztos módja annak, hogy felkeltse a figyelmet. Ennek egyik egyszerű, de nagyon hatékony módja, ha QR-kódokat helyeznek el, amivel felszólítják a cselekvésre a fogyasztót. Például a nézők rávehetők, hogy menjenek a QR-kódon keresztül egy weboldalra, ahol aztán felfedezhetnek egy terméket, vagy esetleg személyre szabott hírlevelet vagy ked­vezménykódot kaphatnak.

„Emlékszem, hogy néhány évvel ezelőtt láttam egy nagyszerű példát a Cadbury által készített interaktív digital signage felületen szkennelhető QR-kódokkal. Arra kérték a fogyasztókat, hogy szkenneljenek be egy QR-kódot a képernyőről, amely egy olyan oldalra vezette őket, ahol ingyen csokoládét küldhettek egy szerettüknek. Az ötlet egyszerű, de rendkívül haté­kony abban, hogy a szerencsés járókelők emlékezze­nek a márkára” – hangsúlyozta a FESPA vezetője.

A lehetőségek azonban ennél sokkal szélesebb kört foglalnak magukba, ma már léteznek olyan technoló­giák és eszközök, amelyek támogatják a 3D-s effekte­ket, az interaktivitást és a kiterjesztett valóságot.

A FESPA ÉS A DIGITAL SIGNAGE MEGOLDÁSOK

Hogy hol érdemes információkat szerezni a digital signage megoldásokról? A European Sign Expo 2024 és a FESPA Global Print Expo 2024 kiállításokat 2024. március 19-22-én Amszterdamban rendezik meg. E két eseményen kiemelt szerepet kap a digital signage is. A Digital Signage Lounge egy olyan networking hub, amely lehetővé teszi a látogatók számára, hogy felfedezzék a digital signage megol­dásokkal kapcsolatos üzleti lehetőségeket. Itt ismer­kedhetnek meg a látogatók a különböző képernyők és szoftverek világával, ingyenes ipari szakértői workshopokon vehetnek részt. A Navori Labs és az LG együttműködésével a Digital Signage Lounge betekintést nyújt a legújabb technológiai fejleszté­sekbe, valamint mutat egy gyakorlati eszköztárat, amely lehetővé teszi a látogatók számára, hogy felfedezzék a digital signage-ben rejlő lehetőségeket és hozzáadott értéket.

A kiállítótérben a látogatók azt is felfedezhetik, hogy miként tudják kihasználni az új technológiákat, és megtudhatják, hogyan alakíthatják ezeket üzleti növekedési lehetőségekké.

ITT regisztrálhatsz az eseményre!

FESPA