Kevert valóságban segítenek a HP mérnökei

A HP a nyomdaipar első kevert valóságban (xR) működő szolgáltatását indította el: a cég szakemberei a Microsoft HoloLens2 VR-szemüvegén keresztül nyújtanak háttértámogatást az ügyfeleknek, bárhol legyenek a világon, bármilyen gondjuk adódjon a gyártási folyamat során. A HP xRServicesben akár virtuális oktató is behívható a rendszerbe, hogy a fizikai jelenlét érzetét keltve segítsen a nyomtató beállításainál vagy például a karbantartás egyes lépéseinél, így nem kell szervizhívásokra pazarolni az időt.

A szolgáltatás minden ipari HP nyomtatóval kompatibilis, és a használatát nagyon könnyű elsajátítani – ígéri az Image Magazinban megjelent leírás. A felhasználókat a bejelentkező mérnökök vezetik el az adott probléma megoldásáig, és a tapasztalatok szerint minden eddiginél gyorsabban sikerül is kijavítani a hibákat. Az xRServices persze nemcsak akkor vehető igénybe, ha baj van: az eddig elvégzett munkák adataiból elemzést, majd megfelelő beállításokat is kérhetünk, hogy a lehető legjobban optimalizáljuk a termelést.

A kiterjesztett valóságot használó program jelenleg béta verzióban fut, és csak egy korlátozott ügyfélkör fér hozzá, de a tesztidőszak után az egész világon elérhetővé teszik. A teljesség igénye nélkül íme néhány megoldás, ami – a HP és a Microsoft együttműködésének hála – a mindennapok részévé válhat:

  • Sokkal kevesebb személyes értekezletre vagy utazásra (és az ezzel járó magas költségekre) lesz szükség, hiszen minden esetre kapunk lépésről lépésre haladó segítséget.
  • Nagyobb háttértámogatás: a felhasználók egy pillanat alatt ráállíthatják a problémájukra a gyártó egyik szakértőjét, aki virtuálisan, mégis „személyesen” segít, vagy a hatékonyabb termeléshez ad iránymutatást.
  • Új alkalmazottak betanítása: ez a folyamat soha többé nem vesz el értékes időt és energiát a tapasztaltabb munkatársaktól, hiszen a kolléga csak felteszi a HoloLens2-t, amelyen keresztül lefuttatnak számára egy élő szimulációt.

„A HP történetében már eddig is hemzsegtek az újragondolt innovációk, de a Microsoft kevert valóság megoldásaival még kézzelfoghatóbb mechanizmusok segítenek kiigazodni az emberi interakciók változó világában”, érvelt a szolgáltatás mellett Tracy Galloway, a Microsoft alelnöke. „A szervizszolgáltatás újra feltalálására kötött együttműködésünk nyerő formulának bizonyult: biztosak vagyunk abban, hogy a HP xRServices és a HoloLens2 távoli asszisztens alkalmazásai nagyban egyszerűsítik és könnyítik a cég háttértámogató műveleteit.”

Haim Levit, a HP Indigo és a WW Industrial Go to Market főigazgatója úgy véli, olyan megoldással sikerült újradefiniálni az ügyféltámogató szolgáltatást, ami egyrészt rengeteg időt takarít meg, másrészt remekül optimalizálja a termelékenységet. Vele egyetértésben nyilatkozott az xRServicesről Takeshi Ido, a tesztidőszakban résztvevő Fujiplus elnök-vezérigazgatója. Mint mondta, a HoloLens és a HP közös projektjének köszönhetően minden eddiginél rövidebb úton jutnak el a problémák gyökeréig és hatékony megoldásáig. Kiemelte: máris elérték azt, hogy házon belül képesek elvégezni a berendezések karbantartását, illetve az alkatrészek cseréjét, ami hatalmas szabadságot ad, hiszen sokkal jobban megtervezhetik a gyártófolyamatokat annak tudatában, hogy biztosan nem kell külső szakértő személyes megjelenésére várni.

Gábor János, Sign&Display