Ilyenek a 2022-es kültéri trendek

A hirdetési piacot felpörgető 2021-es év után az angol Kinetic médiaügynökség járt utána, hogy idén várhatóan milyen üzenetekkel lehet megfogni a közönséget.

Az eredményeket egy online esemény keretében ismertette Matthew Hook, a cég stratégiai tanácsadója – vette észre a SignLink. A szakértő leszögezte: a 2022-es évben felmerülő legfontosabb közönségigények a bizalom-kapcsolat-újdonság pszichológiai tengelyén fognak mozogni, és mivel az emberek egyre bátrabban látogatják a közösségi tereket, kulcsfontosságú, hogy a kültéri hirdetések (OOH) tartalmai a virtuális és a valós tér kombinációját nyújtsák.

Képünk illusztráció! Fotó: OOH Today

De milyen következtetések vezettek ide? Miért mondja Hook, hogy a szakma csak a vegyes tartalom segítségével lehet sikeres?

Tanult a tavalyi év számaiból. Bár 2021 első felét még főleg a lezárások uralták, az azt követő hónapok exponenciális bővülést hoztak az ágazatnak. Ezt nemcsak a korlátozások feloldása miatt ismét megjelenő embertömeg figyelmének, hanem a nagy újranyitásokat hirdető kampányok kiemelt számának is köszönheti. A márkák ki voltak éhezve a brandfrissítésre, valamint elkezdtek megjelenni új termékek, kiárusítások, pótlólagosan debütáló filmek, koncertek, kulturális események vagy épp streamingszolgáltatásra szánt műsorok. Utóbbiak tavalyi hirdetései között alighanem a BBC vitte el pálmát:

Az angliai OOH-ipar 2021-es teljesítményén nagyot löktek a megváltozott körülmények: júliustól szeptemberig 63 százalékkal bonyolított nagyobb forgalmat (összesen 270 millió fontot, vagyis kb. 115,5 milliárd forintot), mint a megelőző év azonos időszakában. A számok láttán nemcsak a Kinetic fent írt stratégája, hanem az Advertising Association és a WARC is optimista: utóbbiak előrejelzése szerint a brit hirdetési piac 7,7, ezen belül csak az OOH-szegmens 27,7 százalékos növekedést fog elérni 2022-ben.

Matthew Hook megnevezte azt az öt alapvető szempontot is, amelyek mentén ebben az évben érdemes üzeneteket megfogalmazni:

  • hozzáférés közösségi terekhez
  • valós idejű forradalom
  • helyszín és kontextus
  • kreativitás
  • valódi felelősségvállalás.

Várhatóan ezek a trendek növelik tovább a signage piac kreatív erejét, amit a hirdetők társadalmi kérdések (pl. kisvállalkozások támogatása, környezetvédelem, előítéletek stb.) hangsúlyozására is használni fognak. Mivel az ilyen és ehhez hasonló tartalmaknak létfontosságú feltétele, hogy a közönség figyelmét közvetlenül vigyék tovább digitális felületekre, a Kinetic szerint megkerülhetetlen a virtuális valóság, illetve a közösségi médiás kódok-szimbólumok használata.

Gábor János, Sign&Display