FESPA – Újra színessé vált a világ

A FESPA Global Print Expo és a European Sign Expo 2021 megtörte az eddigi csendet, és sikeresen visszahozta a szakemberek számára a fizikális rendezvények hangulatát. Cikkünkben több szempontból foglaltuk össze, hogy milyen is volt a közösen megrendezett FESPA és European Sign Expo 2021-ben.

„Hosszú ideig nem találkozhattak egymással a szak­emberek, október 12-15. között megtört ez a perió­dus” – mondja Neil Felton, a FESPA vezérigazgatója.

„Hihetetlen élmény volt viszontlátni, személyesen be­szélgetni az iparág meghatározó vezetőivel. Minden látogató rendkívül nyitott volt az új technológiák és a kiállítók iránt. Az egész kiállítótér megtelt pozitív ener­giával, az volt az ember érzése, amikor a résztvevők­kel értekezett, és a sorok között sétált, hogy rendkívül felszabadultak az emberek. A fő célunk sikerrel járt: visszahoztuk a színt a mindennapi élet forgatagába.”

A látogatók több mint 100 országból érkeztek – ki­emelten a Benelux államokból és Németországból, ahonnan a közönség 49 százaléka jött. Továbbá erő­sen képviselte magát Olaszország, Franciaország, az Egyesült Királyság, Spanyolország és Lengyelország. A COVID-19 elleni védekezés érdekében hozott in­tézkedések miatt a szokásosnál kevesebb látogató érkezett Európán kívülről. A rendezvény 7850 egyedi látogatót vonzott, akiknek a 42 százaléka egy napnál tovább maradt. Ezáltal összességében 11.130 főt számlált a rendezvény.

„Nagyon örültünk, hogy ilyen hosszú és nehéz időszak után visszatérhetünk a FESPA Global Print Expóra” – nyilatkozta a FESPA arany szponzora, a Mimaki Europe képviselője, Danna Drion, a vállalat marketingvezetője. „A személyes találkozások egyszerre voltak izgalmasak és motiválók. A négy nap leforgása alatt rendkívül po­zitív hangulatot tapasztalhattunk. Láthattuk, hogy az ipar nemcsak él, hanem újra teljes sebességgel mű­ködik, és minden szereplő az új, innovatív megoldá­sok, valamint modern technológiák iránt érdeklődik. Nemcsak túlteljesítettük a kitűzött célokat, hanem vezető beosztású látogatókat fogadtunk, akik szemé­lyesen vettek részt a rendezvényen, hogy megtervez­zék a következő beruházásaikat, és óriási érdeklődést mutattak a legújabb megoldások iránt.”

A látogatok közel fele – 44 százalék – tulajdonos vagy ügyvezető igazgató volt, ami megerősíti az esemény tekintélyét. Háromból két látogató hatással van rá vagy meghozza a végső vásárlási döntést. A látogatók 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy először látogatott el a FESPA-ra, ami jelzi az emberek felfokozott érdeklő­dését a világjárványt követő időszakban.

A szervezők gondoltak azokra is, akik nem tudtak sze­mélyesen részt venni az eseményen. A rendezvényen számos élő közvetítést és virtuális tartalmat biztosítot­tak. A FESPA live előadások során kulcsfontosságú ki­állítókkal, nyomdászokkal és szakértőkkel beszélgettek a legfrissebb trendekről, illetve innovációkról. A négy­napos online rendezvényen 5125 megtekintés gyűlt össze. A felvételek pedig igény szerint a továbbiakban is megtekinthetők lesznek.

„Az elmúlt időszak kétségkívül kihívást jelentett a kö­zösségünk számára. A továbblépéshez az iparágunk szakembereinek új lehetőségeket kell felfedezniük, s új technológiákat megismerniük, találkozni másokkal, hogy megosszák egymással elképzeléseiket és ötlete­iket. Az idei rendezvényünk fontos mérföldköve volt a fellendülésnek, reméljük, hogy a következő Global Print Expo és European Sign Expo – 2022. május 31. és június 3. között – hasonlóan jelentős állomása lesz a globális közösségünk visszatérésének” – tekint előre Neil Felton.

Némethi Botond, Sign&Display magazin