Durván elszáll a kültéri hirdetések piaca

A Research & Markets piackutató cég legfrissebb tanulmánya szerint 12,26 százalékos átlagos éves növekedési ütem mellett 2025-ig 58,8 milliárd dollárra (kb. 18,8 billió forintra, ami úgy 4-5 Paks II. projekt ára) fog emelkedni a kültéri hirdetési piac globális értéke.

A kutatási eredményeket elemző Digital Signage Today szerint a turizmus ismételt felívelése, a programozható kijelzőkbe fektetett összegek emelkedése és a városi populáció duzzadása egyaránt növeli a gazdasági növekedést és az ügyfélbizalmat, de érdemes figyelembe venni, hogy mit hoz a szembeszél. A fejlődő országoktól induló telemarketing visszaszorító ereje, a cégek között fokozódó versenyhelyzet és a szigorú járványvédelmi szabályozás még mind-mind betehet az impozáns végösszegnek.

A riport mindenesetre megállapítja, hogy a digitális kültéri hirdetések verhetetlennek tűnnek, miközben az iparág növekedését a piaci konszolidáció, a mesterséges intelligencia bevetése és az új, innovatív hirdetési eszközök megjelenése is fűteni fogja. A következő hároméves periódusban meginduló bővülés már ma is jól érzékelhető – gondoljunk csak a bevásárlóközpontok és turisztikai helyszínek egyre féktelenebb étvágyára a digitális hirdetőtáblák iránt.

Gábor János, Sign&Display