A reklámiparban fontos szerepet tölt be már most az AI

Az Ad Age részletes elemzésében válaszolta meg a mesterséges intelligenciának (AI) a világban érvényesülő márkabiztonság és -erősítés témájában felmerülő kérdéseit. Új korszak kezdődött, és lendületet kapott e koncepció. A vállalatok mintegy 75 százaléka már integrálta az AI-t az üzleti stratégiáiba, és 30 százalékuk már valamilyen pilot AI programot hajtott végre.

Az OpenAI által kifejlesztett, a Microsoft által támogatott ChatGPT szoftverprogram a generatív AI frontvonalának élén áll, több mint 100 millió felhasználóval. E terület globális piacának értékét 2022-ben körülbelül 10 milliárd dollárra becsülték, és az előrejelzések szerint évi 35,6 százalékos növekedéssel 2030-ra eléri a 109 milliárd dollárt.

A jelentés kiemeli a marketing és hirdetési iparágak vezető szerepét a generatív AI alkalmazásában, a digitálismarketing-szakemberek különösen gyakori felhasználói az AI technológiának. Ugyanakkor aggodalmak merültek fel a potenciális adatszivárgásokkal kapcsolatban, amelyek miatt jelentős márkák, mint például a Wells Fargo, a Verizon, a Samsung, a Spotify, az Amazon és az Apple ideiglenesen korlátozták vagy megtiltották alkalmazottaiknak a generatív AI platformok használatát.

Az AI sikeres alkalmazása többet igényel a gondolkodásmód megváltoztatásánál; a marketingszakembereknek újra kell gondolniuk megközelítéseiket a technológiai befektetések, a készségfejlesztés és az alapvető marketingfunkciók, mint például a SEO terén. A jelentés arra ösztönzi a marketingszakembereket, hogy tekintsék az AI-t az üzleti teljesítmény javításának eszközeként, válasszák ki a megfelelő eszközöket, és fejlesszék készségeiket fokozatos tanulással.

Sign&Display magazin