CANON: a kézzelfogható márkaérték

A Canon rendszeresen felméri nemzetközi szinten a nyomdaipar értékteremtő képességét, a megbízóik várakozásait és azonosítja az üzleti lehetőséget teremtő piaci kihívásokat.

A Canon Insight Report kutatás évek óta rendszeres. A legutóbbi felmérés 2020 március – június között zajlott, 235 marketing vezető (80% márkatulajdonos 20% ügynökség) megkérdezésével a multinacionális vállalatok körében az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban.

A Covid-19 okozta válság a kihívások új dimenzióját jelenti a marketing döntéshozók számára. Rövid időn belül több döntés kényszerrel szembesültek. A költségvetés változását ellensúlyozni, a célokat újra fogalmazni, és a közönséggel való kapcsolatépítés csatornáinak hatékonyságát felülvizsgálni. Konkrétan a nyomtatott anyagok, eszközök gyártásához kapcsolódó döntések is nehezebbek és a megbízók számára a nyomdai szakemberek nyújthatnak támogatást. Együtt kell gondolkodniuk és segíteni eligazodni a marketingeseket a kreatív és gyártási lehetőségek között. A nyomtatott marketing anyagok vonzóak és a márkák szívesen alkalmazzák, de a nyomdák részéről szükséges a proaktív hozzáállás és a márkák edukációja.

A márkák közel fele gyorsan váltott digitális kommunikációs csatornákra, ugyanakkor a fogyasztók elérték a „digitális fáradtságot” a túl sok képernyő előtt töltött idő miatt.

A 2020-as Insight Report egyik legfontosabb megállapítása, hogy a hirtelen jött válságban a kényszerű költségcsökkentés ellensúlyozására a nyomdai megrendelők túlnyomó része (80%) a nyomdáktól várja a kreatív megoldásokat.

A válaszadók 97%-a alkalmaz print kommunikációt is a csatorna-mixben, és harmaduk (33%) erősen kitart a nyomtatott marketing eszközök mellett. Másik harmaduk szerint nincs megoldásuk a print kampányok eredményének mérésére. A válaszadók 86%-a örömmel venne szakmai tanácsot arra vonatkozóan, hogy a jelenlegi digitális környezetben hogyan alakítson ki integrált kampányokat. 40% azt mondta, hogy akkor növelné a print kommunikációját, ha a marketing költségvetését megdupláznák. 75% szeretné, ha a nyomda vagy nyomdai ügynöksége konzultációs szerepet vállalna és segítené a kommunikációs innovációkban.

A teljes kutatás itt letölthető: https://www.canon.hu/business/insights/articles/insight-report-2020/