Kiskereskedelem, mesterséges intelligencia és digital signage

A kiskereskedelmi ágazat mindig olyan technológiákat keres, amelyek segítségével két alapvető szempontot javíthat: a működés optimalizálását és a vásárlói élmény fokozását – írja a digitalsignagetoday.com.

Ez az iparág sokat keres, de nem olyan agilis, amikor a megoldások átvételéről van szó. Régóta léteznek olyan technológiák, amelyek segítenek a kiskereskedőknek ezek javításában.

A gépi tanulás használatához való hozzáférés exponenciálisan bővült az elmúlt években. Néhány feltörekvő alkalmazás: adatelemzés, eladások előrejelzése, költségmegtakarítás, készletoptimalizálás.

A digitális eszközrendszer teljes mértékben interaktív élménnyé varázsolta a vásárlást, hogy ne csak a fogyasztókkal való beszélgetést, hanem a vevő és a termék közötti kapcsolatot is megteremtse.

A mesterséges intelligencia nem új technológia, de alkalmazásai rendkívül gyorsan terjednek. A kiskereskedelemben bevezetni kívánt AI-eszközöknek adatokon kell alapulniuk.

A digital signage koncepciók lehetővé teszik a más rendszerekkel való integrációt, interaktívak lehetnek, és összeilleszthetők arcfelismerő vagy tárgyfelismerő alkalmazásokkal.

Az interakció által generált adatokra gépi tanulási modelleket alkalmaz a fizikai létesítményekben a felhasználói élmény javítása, az értékesítés fokozása és a működési hatékonyság növelése érdekében.

A mesterséges intelligencia segítségével kell kapcsolatot teremteni a vásárló és a márka között. Ez a technológia nem a távoli jövő jelensége, hanem már itt van, és szélsebesen fejlődik.

Némethi Botond, Sign&Display magazin