A jövő reklámját a digital signage jelenti

A jövőbiztossá tétel mint fogalom a jövő előrejelzésének folyamatát és olyan módszerek kidolgozását foglalja magába, amelyekkel minimalizálhatók a jövőbeli eseményekből eredő sokkok és stresszhatások impulzusai – írja a Signalelive.

A digital signage-dzsel összefüggésben ez a hosszú élettartam, a siker és a fenntarthatóság biztosítását jelenti; olyan módszerek kereséséről van szó, amelyek garantálják, hogy hosszú távon működő megoldással rendelkezik, amely képes lépést tartani a vállalkozások növekedésével és fejlődésével, valamint a társadalmi-gazdasági változásokkal.

Érdemes előre gondolkodni. Úgy tervezni az üzleti stratégiát, hogy az összhangban legyen a hosszú távú célkitűzésekkel és a vállalkozástól várt növekedéssel. Fontos figyelemmel kísérni a technológiai és kommunikációs trendek alakulását. Ahhoz, hogy mindig az élvonalban maradjon a vállalkozás, s ne csak a saját ágazatában, más szegmensekben is érdemes figyelemmel kísérni az új technológiákat. Lényeges kérdés, hogyan lehetne ezeket az adott üzleti modellhez igazítani, ami képes lehet versenyelőnyhöz juttatni a céget.

A felhőalapú digital signage megoldások mindig jó választásnak bizonyulnak, köszönhetően skálázhatóságuknak – lehetőség van arra, hogy annyi képernyőre terjesszék ki, ahányra csak szükség van, anélkül, hogy új rendszert kellene telepíteni.

Meghatározók az extra biztonsági funkciók! A biztonság talán nem tűnik elsődleges szempontnak, de ahogyan a vállalkozás növekszik, és egyre több adatot kezd tárolni és megosztani, ez egyre fontosabbá válik. Ezért érdemes már a kezdetektől fogva ellenőrzött ISO-27001 tanúsítvánnyal és biztonságos adatfeldolgozási folyamatokkal rendelkező vállalatokkal kapcsolatban állni, valamint olyan extra funkciókkal bíró megoldásokba fektetni, mint például a többfaktoros hitelesítés (MFA) a biztonságosabb bejelentkezések érdekében.

A rugalmas szoftvermegoldásokba való befektetés növelni tudja a cég alkalmazkodóképességét. A digital signage hálózat bővítése során nem mindig használható ugyanaz a hardver, mint korábban, ezért általában a legjobb, ha olyan szoftveres megoldást alkalmaznak a vállalkozások, amely kompatibilis a legtöbb márkájú képernyővel és médialejátszóval. E rugalmasság nélkül az a kockázat merül fel, hogy a vállalkozás elavult modellekhez kötődik, és elvész az agilitás, amelyre a vállalkozásnak a növekedéshez szüksége van.

Érdemes a legújabb multimédiás tartalomtámogatást keresni! Az idő múlásával elkerülhetetlenül változni fog az a fajta tartalom, amelyet közzé szeretne tenni a vállalkozás. Fontos, hogy tisztában legyenek ennek következményeivel. Ez úgy lehetséges, ha előre láthatók a saját tartalomgenerálási igények, valamint az, hogy a változó médiatrendek milyen hatással lehetnek a teljesítményre és a vonzerőre.

Ma már egyetlen vállalati stratégia sem teljes fenntarthatósági célkitűzések nélkül, ezért érdemes figyelembe venni a megvásárolt digitális berendezések hosszú távú környezeti hatását. Bár a digital signage minden bizonnyal környezetbarátabb, mint a nyomtatott reklám, a választott hardver segít optimalizálni a hatékonyságot. A képernyők energiatakarékos funkciók egész sorával vannak felszerelve.

Némethi Botond, Sign&Display magazin