A ChatGPT divattanácsadónak állt

Manapság sokat lehet hallani, hogy a mesterséges intelligencia egyre nagyobb teret hódít, és olyan he­lyekre hatol be, ahol azt hittük, hogy az ember krea­tivitása és intelligenciája megkerülhetetlen – írja cik­kében a Zalando.

A Zalando, amely egy vezető európai online divatplat­form, abban látta meg a lehetőséget, hogy a ChatGPT mesterséges intelligenciáját felhasználva egy új alkal­mazás fejlesztésébe kezdjen.

Ennek az alkalmazásnak az a lényege, hogy a mester­séges intelligencia segítsen az ügyfeleknek megtalálni azt a terméket amire szükségük van. Hasonlóan a Chat GPT-hez vagy bármelyik chat platformhoz, a vásárló kérdéseket tehet fel, amelyekre az AI választ ad. Pél­dául, ha felteszed a kérdést: „Milyen ruhát vegyek fel egy tengerparti lagzira?”, akkor a Zalando algoritmusa képes lesz azt megérteni, és releváns válaszokat adni.

A tesztek után pedig még okosabbá válik az AI. Példá­ul képes lesz arra, hogy számontartsa, a felhasználó milyen márkákat követ, vagy éppen milyen színeket, dizájnokat és kialakításokat kedvel. A Zalando divatas­szisztens így a válaszok segítségével releváns terméke­ket fog kínálni a vásárlóknak, lehetővé téve azt, hogy az AI-val való beszélgetés során szűkíthesse a találatok listáját, és megtalálja azokat a ruhákat, amelyek a leg­jobban megfelelnek az ízlésének.

Az első béta verzió tavaszra válik elérhetővé a vásár­lók egy kiválasztott csoportja számára, angol és német nyelven. Németországban, Írországban, az Egyesült Ki­rályságban és Ausztriában használhatják majd először.

Némethi Botond, Sign&Display magazin