A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

- Hirdetés -

Újrahasznosítják az öntapadó reklámanyagok szalagjait

Csak Európában több százezer tonnányit használnak fel belőle évente, mégsem volt soha olyan nagyszabású program, amely kifejezetten ennek az anyagnak az újrahasznosítását célozta volna meg. Most végre az egész kontinensen megkezdődik a tudatos gyűjtése, írta a Converting Magazin.

Az Avery Dennison által bejelentett „AD Circular” program keretében öntapadó szalagokból származó papírhulladékok nagyszabású újrahasznosítása indul el. A fenntartható gazdaságra törekvés részeként fejlesztenek egy online applikációt, amelyen csak jelezni kell a cégnek vagy valamelyik beszállítópartnerének, hogy hol és kb. mekkora mennyiségű használt papírt, illetve öntapadó szalagot szeretnénk leadni, ők pedig jönnek, és elszállítják. A weben különböző statisztikákat is közzétesznek, így a felhasználók nyomon tudják követni, hogy a programban mekkora mennyiségű hulladék újrahasznosítása történt meg, és ezzel milyen mértékben sikerült csökkenteni az emissziót. A program minden tekintetben megfelel az uniós szabályoknak, és a költségvonzata sem lesz magasabb, mint a már létező szolgáltatásoké.

 „Az európai cégek kb. 470 ezer tonnányi öntapadó szalagot használtak fel 2019-ben, és ezeknek csak a harmadát sikerült újrahasznosítani”, szemléltette a probléma nagyságrendjét Burak Sahbaz, a terméktípus világvezető gyártójának számító AWA marketing- és fenntarthatósági igazgatója.

- hirdetés -

„Ekkora mennyiségű szalag egyszeri felhasználása, majd hulladékként való tárolása vagy elégetése nem fenntartható folyamat, és nem találkozik sem a fogyasztók elvárásaival, sem az európai szabályozások szellemiségével. Együttműködve az újrahasznosításra törekvő partnercégekkel és azokkal a márkákkal, amelyek a termékeinket használják, hisszük, hogy az AD Circularral hatalmas lépést teszünk a szalagokból származó hulladék lecsökkentése, majd teljes megszüntetése érdekében.”

Fotó: Labels and Labeling

A program első körben nyolc európai államban (Belgium, Dánia, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Németország, Spanyolország, Svédország) indul el, még 2021 első félévében, majd júliustól az összes többi uniós tagállamban is szeretnék fokozatosan bevezetni. Az AD Circular első nagy mérföldkövét 2025-re határozták meg: ekkora szeretnék elérni, hogy a kontinens piacán felhasznált öntapadó szalagok 75 százaléka már újrahasznosított termék legyen. „Egyetlen kilogramm szalag újrahasznosítása 2,28 kilogramm szén-dioxid-kibocsátástól kíméli meg a légkört”, érvelt a program mellett Sahbaz.

Gábor János, Sign&Display


Olvasd el most ingyenesen a megújult Sign&Display magazint:

 
Sign&Display