Kezdőlap Reklámdekoráció Új operatív vezető az Eurojet-nél

Új operatív vezető az Eurojet-nél

Molnár Szabolccsal, az Eurojet Kft alapító tulajdonosával interjút készíteni mindig élmény, mert biztosak lehetünk benne, hogy megfontolt, előremutató felvetések hangzanak majd el. Most sem volt ez másképp, ráadásul külön alkalmat kínált az eszmecserére a cég menedzsmentjében történt változás: Vaszkó Márta mostantól a vállalat operatív vezetői feladatait látja majd el. A döntés hátteréről, jövőbeni tervekről és sok másról beszélgettünk az érintettekkel.

Sign and Display: Kezdjük a legfontosabb aktualitással: milyen jellegű változás történt az Eurojet Kft. menedzsmentjében?
Molnár Szabolcs: Szervezeti fejlesztés eredményeként Vaszkó Márta személyében igazoltunk operatív vezetőt. Márta a belsőfolyamatok fejlesztéséért és a működéshez szükséges kapcsolatokért felel mostantól.

Sign and Display: Gratulálunk és egyúttal érdekel, mi állt a döntés hátterében
Molnár Szabolcs: A céget 2005-ben alapítottuk, de valójában 2006/2007-ben indultunk el. Tehát az Eurojet mostanra lett tíz éves és lépett egy olyan érettségi szakaszba, amikor sokkal fontosabb, hogy befelé figyeljünk. Az első tíz évben nagyon dinamikus növekedést tudhatunk magunk mögött, amely során abszolút kifelé fókuszáltunk és most úgy érezzük, egy picit érdemes megállnunk és a növekedésre fordított energiáinkat befelé fordítanunk annak érdekében, hogy a cég megmaradjon ezen a növekedési pályán. Ez a megfontolás indokolta a döntést, hogy a tulajdonosi, illetve stratégiai működési feladatokat kettéválasszuk.

Sign and Display: Milyen folyamat vezetett a megállapodáshoz?
Molnár Szabolcs: Két alkalommal ültünk le 4-5 órát beszélgetni, amely alkalmakkor azt figyeltük, hogy a hosszú, immár tíz évre visszanyúló ismeretségünkre alapozva, van-e olyan pont, amelyben az alapvető értékeink különböznek, mert ha van ilyen, az a munka folyamán is kiütközött volna. A saját részemről pedig nem találtam ilyen különbözőséget. Vaszkó Márta: A Gravoform Kft. ügyvezetőjeként megrendelője voltam az Eurojet-nek, ráadásul egy ideig egy telephelyen működtünk, tehát nagyobb belátásom is volt a cég működésébe, amelyet mindig is csodáltam. Szabolcs, és a vállalat értékrendje, illetve kisugárzása mindig nagyon pozitív volt a számomra. Úgy gondolom az Eurojet eljutott egy olyan vállalati szintre, ahol már többet kell foglalkozni a belső folyamatokkal vevőink zökkenőmentes kiszolgálása érdekében.

Sign and Display: Mikortól lép életbe a szervezeti változás?
Molnár Szabolcs: Mivel minden alapértékünk egyezik, ezért nagy örömmel adtam át Mártának – tulajdonképpen azonnali hatállyal – az operatív vezetési feladatokat, tehát ez a változás valójában már megtörtént és azonnal bele is kezdtünk az érdemi munkába.

Sign and Display: Márta, hogy telt az elmúlt időszak? Mire számít, milyen lesz átülni a megrendelői oldalról a forgalmazói székbe? Milyen lehetőségeket lát ebben?
Vaszkó Márta: Korábban a Gravorofm Kft-nél dolgoztam húsz évet, ahol végigjártam a ranglétrát és olyan vállalatot vezettem, amely az Eurojet által is forgalmazott alapanyagokból állított elő minőségi kész termékeket. Ennek köszönhetően tisztában vagyok azzal, milyen értéket képvisel egy alapanyag forgalmazó. Az elmúlt két évben sokat utaztam, tanultam és pihentem. 2016 júliusában megkerestek egy átmeneti vezetői feladattal, egy teljesen más területen, a lakóhelyemtől 200 kilométerre, egy mezőgazdasági gépgyártással foglalkozó cégnél, amely feladat tele volt izgalommal és új kihívásokkal. Vállalatvezetői gyakorlatnak kiváló volt. Elsőként két hónapra szerződtem, de végül tizennégy hónap lett belőle. Ebben az időszakban a kollégáimtól rengeteg emberséget és kiváló hozzáállást és pozitív visszajelzést kaptam. Szabolccsal rengeteget beszélgettünk az utóbbi időben, és az alapértékeink egyezése mellett megegyeztünk abban is, hogy eddigi vállalatvezetői tapasztalataim teljesen más szemléletmódot biztosít számomra, amely látásmód új lendületet adhat az Eurojet működési stratégiájának is. Hiszen egy forgalmazó számára fontos, hogy lássa: mire is van szüksége a vevőnek ahhoz, hogy elégedettnek érezze magát az együttműködés folyamán.

Sign and Display: Szabolcs, kérlek ne menjünk el szó nélkül emellett és sorold fel a cég alapértékeit, amelyről Mártával is beszéltetek!
Molnár Szabolcs: Az első alapértékünk az adott szó, azaz mindig betartjuk, amit ígérünk, illetve nem ígérünk olyat, amiről nem tudjuk biztosan, hogy be tudjuk tartani. A második a tudás. A hármas az erő. A négyes a pezsgés. Az ötödik pedig a harmónia. Fontos megjegyeznünk, hogy ezeket az elveket nem a vezetőség alkotta meg, hanem az Eurojet dolgozói közösen fogalmazták meg olyan értékekként, amelyekkel önmaguk is azonosulni tudnak.

Sign and Display: Ugyan hazánkban kevés cég állít fel ilyen jellegű alapértékeket, viszont sokan szeretnék élvezni az ezen értékekből származó pozitív eredményeket. Miként reagálnál arra a piacon terjedő szóbeszédre, miszerint az Eurojet Kft-t felvásárolta egy multinacionális cég?
Molnár Szabolcs: Ennek a híresztelésnek semmilyen valóság alapja nincs. A cég tulajdonosi szerkezetében nincs és nem is tervezünk semmilyen változást.

Sign and Display: Visszautalva az Eurojet előző nyílt napjára – ahol sor került egy érdekes munkaerő piaci vitafórumra, illetve elhangzott egy előadás az üzleti tervezésről, és annak szükségességéről. Milyen visszajelzések érkeztek a résztvevőktől ezzel kapcsolatban?
Molnár Szabolcs: Rengeteg pozitív visszajelzés érkezett, amelyek alapján azt látom, az iparágunk mikro, kis és közepes vállalkozói mostanra fogadták el, hogy folyamatos önfejlesztés, szakmai képzés és kompetenciabővítés nélkül ma már nem tudnak tartós fejlődést produkálni a piacon. Ebből fakadóan rengeteg megkeresést kapok, éppen ezért fontolgatom, hogy ezeket az igényeket kiszolgáljuk valamilyen formában, mert szívünkön viseljük az iparág sorsát és azt látjuk, rengeteg cég kiváló lehetőségektől fosztja meg saját magát a nem tudatos működésük miatt.

Sign and Display: Az Eurojet az idei év elejétől kezdve forgalmazza a Neschen termékeket. A Neschen által képviselt minőség és portfólió egy megfelelő puzzle a cég kínálatában?
Molnár Szabolcs: Úgy látom, a vevőink körében egyre nagyobb igény van a minőségre, persze azon vevők mellett, akik inkább az alacsony árakat keresik. A Neschen nem az alacsony árkategóriájú termékek közé tartozik. A cég már 125 éve gyárt ragasztó alapú termékeket. Az egész márka a védelemről szól, hiszen a teljes termelési folyamatot áttekintve olyan termékeket fejlesztenek, amelyek nem csak könnyedén kihelyezhetők, de az eltávolításuk, visszaszedésük sem problémás. Ennek hozadékaként ezek a prémium termékek a magasabb, de korántsem megfizethetetlen árkategóriát képviselik – rengeteg előnyt hordozva magukban! A Neschen cég életében nemrég történt egy tulajdonosváltás annak érdekében, hogy a felhalmozott tudást megfelelően tovább vigyék. Ezzel egyidőben megváltoztatták kereskedelmi stratégiájukat is, így döntöttek amellett, hogy hazánkban egy erős partnerre bízzák a márka forgalmazását, aki a tudásra és a minőségre helyezi a hangsúlyt – az Eurojet személyében.

Sign and Display: Az Eurojet komoly értékesítési sikereket mutathat fel az utóbbi időben a kifejezetten komoly utómunka készülékek értékesítésében. Milyen koncepció áll ezen eredmények mögött?
Molnár Szabolcs: A cégünk nyomtató kínálata nagyon erős, de évek óta hangoztatjuk, ha egy nyomat elkészül, az korántsem tekinthető kész terméknek, hiszen azt vágni, marni, laminálni vagy egyéb módon utófeldolgozni szükséges ahhoz, hogy kész terméket kapjunk. Egy komplett termék pedig olyan hozzáadott értékkel bír, amely az értékesítés folyamán az eladási árban is érvényesíthető. Ennek jegyében az utóbbi években úgy fejlesztjük beszállítói portfóliónkat, hogy élenjárói és szószólói legyünk az utófeldolgozásnak. Nyomtatni ugyan sokan képesek, de komplett terméket előállítani már sokkal kevesebben, ahhoz ugyanis megfelelő géppark és szakmai tudás szükséges, amelyekkel jóval kevesebben rendelkeznek ma a piacon.

Sign and Display: Éppen az utómunka feladatok megkönnyítésére alkotta meg Print & Cut megoldását a HP, amely jó lehetőséget rejt magában, de milyen reakciót vársz a magyar piactól?
Molnár Szabolcs: A HP olyan szoftveres megoldást fejlesztett ki a nyomtatási és vágási feladatokhoz, amely bennünket is lenyűgözött, és nagy segítséget nyújt a munkafolyamatok optimalizálásában. Az első demo csomag pár héten belül érkezik meg hozzánk és őszintén szólva alig várjuk, hogy ezt bemutathassuk a magyar piacon. Sign