A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Semmi trükk!

Milyen értéke van a számunkra megadatott időnek? Miként oldjuk meg munkaerőhiány problémáinkat? Milyen módszerek segítenek abban, hogy cégünk valós profitot termeljen? Mindehhez milyen hitel és lízing konstrukciók közül válogathatunk? Illetve számolhatunk-e még a pályázatokkal? Röviden összefoglalva ezekre a kérdésekre kaptunk választ az Eurojet októberi rendezvényén…de valójában sokkal többre. Mindeközben pedig Hajnóczy Soma- kétszeres bűvész világbajnok varázsolt el minden látogatót.

Egy újabb varázslatos nap!
A manapság divatos kifejezéssel élve mindenre is gondolt az Eurojet az őszi, immár hagyományosnak mondható Lurdy ház mozijában megrendezett szakmai napján. A már meglévő és lehetséges partnereik az előtérben kialakított ’gépsimogatóban’ barátkozhattak az általuk forgalmazott HP és Mutoh nyomtatók és egyéb gépek, RIP szoftverek, mágnes és színes fóliák, textil, és táblás alapanyagok széles választékával. De itt kaptak helyet a lízingcégek képviselői és két oktatási intézmény, a Milton Friedman Egyetem (leánykori nevén Zsigmond Király Főiskola) és a Jaschik Álmos Művészeti Szakgimnázium is. A komplex program pedig tulajdonképpen felölelte egy mai vállalkozás sikeres és nyereséges működéséhez szükséges legfontosabb kérdésköröket. Emellett pedig igazi varázslatra is jutott idő, Hajnóczy Soma produkciójának köszönhetően.

Az idő értéke – avagy mi lenne, ha minden reggel kapnánk 86.400 Dollárt?
Az előadások egy elgondolkodtató videóval indultak, ami újabb megközelítésből világított rá a nekünk megadatott idő értékére. És tényleg: mi lenne, ha lenne egy olyan bank, amely minden reggel 86.400 dollárt töltene a számlánkra, történjék bármi is – mindezt azzal az egyetlen megkötéssel, hogy a nap végén az általunk nem felhasznált összeget törölné a számlánkról…? Mit is tennénk ezzel a kerettel?
Nos, létezik egy ilyen bank: az idő – amely minden reggel ad nekünk 86.400 másodpercet és minden este elveszi azt az időt, amit nem bölcsen fektettünk be! Érdemes tehát a mának élve okosan használni ezt a hitelszámlát!

Munkaerőpiaci trendek
A nap első előadója Fürjész Beáta, a Karrier Hungária tulajdonosa kereste a válaszokat a munkaerőhiány, toborzás-kiválasztás legfontosabb kérdéseire. Beszélt arról, mik azok az előnyök, amiket a cégek általában ajánlanak a potenciális munkavállalóknak, ezzel szemben mi az, amire valóban szükségük van. Rávilágított, milyen főbb szempontok befolyásolják a munkaerőpiac alakulását, amelyek összegezve a Demográfiai változások, a Munkaerő folyamatosan átalakuló változásai, illetve a Technológiai fejlődés (automatizáció, robotika). Előadásából szintén kiderült, miszerint az EU-s tagállamok közül az alábbi öt országban a legnagyobb a munkaerő hiány:
1. Csehország (5,4%),
2. Belgium (3,5%),
3.  Hollandia: 3,1 %
4. Németország: 2,9 %
5. Magyarország: 2,7 %

Az automatizáció munkaerőpiaci hatásai
Sokat vitatott kérdés manapság az automatizáció munkaerő-piaci hatásai, melyekkel kapcsolatban Fürjész Beáta kiemelte: Az automatizálás nem minden szakmát érint ugyanolyan mértékben, de robotokkal illetve számítógépes programokkal elsősorban a rutin fizikai és szellemi munkák helyettesíthetők. Az összetettebb, például kézügyességet, kreativitást vagy szociális készségeket igénylő szakmák esetében a gépek elsősorban kiegészítő eszközként jelennek meg.
A legutóbbi kutatások alapján megalkotott becslések szerint a meglévő technológiákat figyelembe véve automatizálással Magyarországon a munkahelyek 12%-a (ami 513 ezer foglalkoztatottat jelent) lenne kiváltható.

A mai munkaerőpiac legfontosabb kihívásai
A prezentációban Fürjész Beáta két fontos feladatkörre bontotta ezen ki hívásokat. Ezek közül az első:  Hogyan találjuk meg a megfelelő munkaerőt? Amint elmondta, ehhez leginkább a munkaerő toborzásban történő szemléletváltásra van szükség, nagyjából az alábbi módszerek alkalmazásával:

• Proaktív toborzási és kiválasztási módszerek használata
• Hosszabb toborzási időszak (1-3 hónap)
• Employer Branding (munkáltatóimárka) felépítése
• Jelöltélmény
• Visszajelzés adása
• Ajánlat kiadása

E témakör másik meghatározó kérdése: Hogyan tartsuk meg a munkaerőt? Nos, e tekintetben egy felmérés alapján a munkavállalók számára legfontosabb tényezők sorrendben:
1.  Bér és juttatások
2.  Kellemes munkahelyi környezet
3.  Biztos munkahely
4.  Biztos anyagi háttér
5.  Munka-magánélet egyensúlya
6.  Karrier-fejlődési lehetőségek
7.  Érdekes munka
8.  Társadalmi szerepvállalás
9.  Legújabb technológia
10. Vállalati hírnév

A dolgozói elégedettség elérésben pedig nagy segítségünkre lehetnek az alábbi motivációs elemek:
• Távmunka, Home-office
• Munkaidő-beosztás (4-6-8 óra)
• Képzés, tréning, coaching
• Karrier-fejlődés
• Csapatépítők
• Jó munkakörülmények, vonzó iroda
•  Elismerés

Hogyan építsd be a profitot az áraidba? – azaz Profit = Költség!
Általános tapasztalat, hogy még a mai magyar vállalkozások túlnyomó része sem számol a profittal, amikor üzleti tervet készít. A haszon ugyanis még mindig egyfajta tabunak számít a mai magyar társadalomban, amelyet csak titkolva lehet belelopni egy cég árképzésébe. Molnár Szabolcs, az Eurojet tulajdonosa segítségével néztünk végig olyan gyakorlatban használt technikákat, amelyekkel könnyen felépíthető a cég hatékony árazási startégiája, hogy a vállalkozásunk valóban profitot termeljen.
Az egyik legfontosabb alapvető tézis, hogy a termék árképzése folyamán építsük be abba közvetlen és közvetett költségeink mellett elvárt profitunkat is, az árképzésünket pedig egyszerű, átlátható formában tervezzük meg, így bármely összetevő elemmel probléma adódik, azt hamar felismerjük.

Milyen alapanyagot használjunk?
Balla Mercédesz interaktív előadásában elmondta, az Eurojet alapvetően három fő megközelítésben különbözik piaci versenytársaitól, hiszen innovatív termékeket és hatékony megoldásokat kínálnak partnereik igényeire, mindezt garanciával.
Prezentációjában bemutatta a több, mint 30 éves Stadur céget, amely Európa leginnovatívabb és legnagyobb szendvicslemezeket gyártó cége, németekre jellemző magas minőséggel és precizitással. A Stadur Sign SF műanyag szendvicslemezt, melynek legfőbb előnyei, hogy könnyű, akár egy tépőzárral felrögzíthető, olcsóbb, mint a megszokott alapanyagok, a lekerekített élek elegánsak, illetve jól kombinálható a különböző átvilágítható anyagokkal.
Előadásában bemutatta továbbá a Neschen Easy – Dot Pontszerű ragasztóréteggel ellátott termékcsaládot, melynek segítségével a dekorálási idő feleannyira csökkenthető, hiszen bárki buborékmentesen fel tudja helyezni – nem igényel semmilyen szakmai képzettséget. A permanens ragasztónak köszönhetően nagyon erős a tapadása, akár enyhén strukturált felületekre is felhelyezhető. A kadmium és oldószermentes ragasztó nyom nélkül visszaszedhető, ugyanakkor 100 micron vastagságnak köszönhetően jó tartása van, könnyen pozícionálható.
A szünet után hatalmas sikert aratott Hajnóczy Soma- kétszeres bűvész világbajnok, aki mindenkit meglepett, azzal, hogy trükkjéhez elsőként Molnár Szabolcsot hívta segítségül a színpadra.

Finanszírozási formák
A bűvész előadás után a Budapest Lízing, az Unicredit Lízing és a Merkantil Bank képviselői egy kerekasztal beszélgetés keretein belül elemezték, hogy mi számít jó pontnak a finanszírozóknál.

Hogy készítsünk jó pályázati anyagot?
Az előadássorozat végén pedig Csomár Zoltán az European Conformity Check Vállalkozásfejlesztési Tanácsadó Intézet vezetője és az Eurojet-től Kovács István az aktuális pályázati irányokról, folyamatokról beszélgetett.
Ebéd közben Hajnóczy Soma mikro trükkjei szórakoztatták a vendégeket. Idén mindenkinek lehetősége volt minden alapanyagot kézbe venni, „megtapogatni”, átrendezhettük a mágnes falat és első kézből vizsgálhattuk meg az alumínium kompozit lemezek, habosított PVC vagy épp a Stadur közti különbségeket. Az aktív asztalnál a vendégek tesztelhették az Eurojet kínálatában elérhető alumínium kompozit lemezek vághatóságát, de megismerkedhettek a CastLam lamináló fóliával és természetesen a Neschen Easy dot fóliával is. A rendezvény látogatói elsőként tesztelhették az Eurojet saját fejlesztésű ragasztó eltávolító folyadékát, illetve partnereik bemutatásában, cenzúrázás nélkül ismerhették meg a Mutoh és HP Latex nyomtatókat.

Sign

- Hirdetés -

Sign&Display