Kezdőlap Digital Signage Nagymúltú japán vállalat ismét az élvonalban

Nagymúltú japán vállalat ismét az élvonalban

Meghatározó változásokon ment keresztül az utóbbi másfél év folyamán a japán Sharp vállalat, melynek kiindulópontja az a 2016-ban köttetett megállapodás, aminek értelmében a tajvani Foxconn kétharmados tulajdonrészt szerzett a cégben. Az üzleti döntést belső strukturális átszervezés követte, így alkották meg a Sharp vizuális termékkörének európai területért felelős kereskedelmi igazgatói beosztását, melyet tavaly áprilistól Birgit Jackson tölt be. Magazinunknak lehetősége nyílt arra, hogy a szakemberrel exkluzív interjút készíthessen cégének standján az Integrated Systems Europe kiállításon.

Birgit Jackson komoly szakmai tapasztalatait szintén egy japán cégnél alapozta meg, hiszen ezt megelőzően 9 éven át dolgozott az NEC-nek, de összesen 20 éves tapasztalata van a vizuál-kommunikációs üzletág területén.

S&D: Kérem beszéljen arról, milyen lehetőségeket nyitott meg a Sharp számára a Foxconn ügylet? Birgit Jackson: A Foxconn a világ egyik legnagyobb cége, melynek ereje lehetőségeket biztosít a Sharp számára a kutatás-fejlesztésre, illetve hogy új területek felé nyisson. Mivel ez a megállapodás 2016-ban történt, ezért cégünk már a tavalyi ISE kiállításon több ígéretet tett, miszerint erőteljesen nyitunk a mainstream termékek irányába, illetve hogy jóval több digital signage terméket fejlesztünk, és hozunk a piac számára.

S&D: Ezen döntések értelmében hozták létre a belépő szintű PN-B és PN-M digital signage termékvonalakat? Birgit Jackson: Igen, ez abszolút mértékben így van. Megalkottuk a PN-B és PN-M termékcsaládokat, melyeknek köszönhetően jóval több rendszerintegrátor cég számára nyílik meg a lehetőség, hogy együttműködjön velünk. Ezek olyan termékek, amelyeket a Sharp korábban egyáltalán nem gyártott, így teljesen új területekre, új piaci szegmensekre léphetünk be általuk. Fontos kiemelni, hogy ez a két termékvonal nem kizárólag a mainstream és belépő kategóriába esik, de ezen termékek között egyedi is, hiszen a legrugalmasabban kihasználható kategóriát alkotják. Már ezek a készülékek is Android alapú SoC (System-on-Chip) rendszerűek, illetve tartalmazzák a Sharp Open Architecture Platformjára épülő Mini Open Pluggable Specification (Mini OPS) bővítő modulokat, amelyek számos kompakt, energiatakarékos megoldást kínálnak a megjelenítendő tartalom fogadására, kezelésére és továbbítására. Ezek a termékek így rugalmasan, sokoldalúan kihelyezhetők, de akár bővíthetők is, ami abszolút egyedivé teszi ezt a termékvonalat a piacon. Elsőként 40” és 50”-es kijelzőket készítettünk ebben a kategóriában, de az év vége felé mindenképpen haladni akarunk a nagyobb kijelzők irányába is. Szóval mindez csak a kezdet – mindenképpen komoly teret látunk a fejlődésre ebben a kategóriában.

S&D: A legfőbb irány pedig ma a 4K? Birgit Jackson: A nagyobb méretű kijelzők kategóriájában mindenképpen. Ez komoly energiát és időt igényel a kutatás-fejlesztésben, de azt szeretnénk, hogy jövő ilyenkorra, tehát a következő ISE kiállításon, már a teljes signage kijelző portfóliónk 4K felbontásban legyen elérhető.

S&D: Mindezek a fejlesztések egyben tiszta, egyértelmű vállalatirányítási stratégiákat reprezentálnak?

Birgit Jackson: Ez egyértelműen így van. Fontos lépés számunkra, hogy új piaci szegmensek felé nyissunk, például a digital signage területén. Mindezt kiváló minőségű kijelzők révén kívánjuk megtenni. A 4K képminőség szintén prioritás. A másik fontos fejlődési irány a megbeszélések, meetingek minél hatékonyabbá tétele. A Sharp ugyanis óriási tapasztalatokkal bír ezen a területen, amelyet mindenképpen kamatoztatni akarunk. Ennek céljából hoztuk létre Big Pad termékcsaládunkat, amellyel megoldást kínálunk mindenféle méretű tárgyaló optimális berendezésére. E termékcsalád zászlóshajója a 4K Big Pad, amely készüléken 4K minőségben nem csak tartalom megjelenítésére, de írásra is képesek vagyunk. Ez az a terület, ahonnan jövünk, ahol kiemelkedő a tapasztalatunk, és ahol mindig is erősek voltunk!

S&D: Az egyik legfontosabb szempont a meetingek esetében a dolgozók bevonása? Birgit Jackson: Az alapötlet ezen a területen, hogy technológiai megoldásaink ne zavarók legyenek, hanem könnyedén használhatók, amelyek egyszerű kezelhetőségük által segítik felhasználóikat, hogy jobb, érdekesebb és hatékonyabb meetingeket tartsanak – mindezekre szolgál a jobb vizualizáció, vagy az érdekesebb közös munka lehetősége, mindezt úgy, hogy a rendszer egyszerűen összeállítható legyen, hiszen a technikai nehézségek rengeteg időt és energiát vesznek el a lényegi dolgoktól. Hiszen ha már az előadó sincs tisztában azzal, pontosan milyen technikai nehézségei vannak, akkor a hallgatóság figyelmét már szinte lehetetlen lekötni, akármilyen érdekes és fontos is az adott témakör. Éppen ezért tervezzük eszközeinket egyszerű használhatósággal, és könnyű kapcsolódási lehetőségekkel, hogy ezeket a problémákat kiküszöböljük. Az alap ötlet egyébként, hogy bárki beléphet a prezentációba/meetingbe úgy, hogy a saját eszközén a saját tartalmát hozza – és képes legyen mindezt 30 másodperc alatt csatlakoztatni és megosztani.

S&D: Milyen visszajelzéseket kapnak a piac résztvevőitől? Hogyan reagálnak az új fejlesztési irányaikra? Birgit Jackson: Ezidáig kifejezetten pozitív visszajelzéseket kapunk a smart signage fejlesztéseinket illetően, ugyanis a Sharp márkanevet továbbra is erősnek tartják és nagyra értékelik, így mindenütt nyitott ajtókat találunk. A tény pedig, hogy Android alapú, tehát nyitott terméket alkottunk, kifejezetten pozitív fogadtatást kapott a független szoftvergyártók részéről, hiszen ezen cégek legnagyobb része már készített olyan tartalom menedzsment szoftvert Android platformokra, így nagyon könnyen képesek vagyunk együttműködni ezekkel a cégekkel. A 4K felbontású Big Pad kijelzőt illetően pedig azt a visszajelzést kaptuk, hogy ez a legjobb termék a piacon. Az írás élmény annyira életszerű és jól olvasható, mintha tényleg egyszerűen egy papírra írnánk – ez a tulajdonság pedig kiemeli a Big Pad termékünket a többi közül.

S&D: A Foxconn tehát olyan új stratégiai gondolkozást is hozott a Sharp életébe, melynek értelmében segít megkeresni piaci réseket, amelyeket érdemes a megfelelő termékekkel megcélozni? Birgit Jackson: Ez így van: a Foxconn segít cégünknek abban, hogy megtaláljuk a számunkra érdekes piaci réseket. Mostanra pedig minden eddiginél szélesebbre növeltük termékportfóliónkat, amely versenyképessé tesz minket a piacon. Ennek nagyon fontos eleme az innováció, melynek egyik látható eredménye a 4K Big Pad termékünk. És ezen innovációs törekvés következő eleme a 8K-s minőség is. Ez a technikai tudás korábban is megvolt a Sharpban, most azonban a Foxconn segít előrelépni, hogy a cég kihozza magából ezt a tudást, ilyen értelemben mindenképpen eredményes és jó ez az együttműködés.

S&D: Mindezen biztató és lendületes fejlesztések alapján megfogalmazódik a kérdés: Vajon mi a cég közép/hosszú távú célja? A Sharp az LG és a Samsung komoly piaci kihívójává akar előre lépni? Birgit Jackson: A válaszom egyértelműen igen! Az egyik meghatározó szereplőjévé akarunk válni ennek a piacnak a lehető legrövidebb időn belül. Amint felépítjük a teljes termékportfóliónkat, egyértelműen ezt a célt szeretnénk elérni – nagyjából öt éves időtartamon belül.

S&D: Néhány fejlődési irányt már kiemelt beszélgetésünk során. Vannak olyan további tervek, amelyekről már szintén beszélhet? Birgit Jackson: Ahogy említettem, cégünk nagy erőssége, hogy értünk a meetingekhez, hiszen óriási múltunk és tapasztalatunk van ezen a területen. Ezt a tudást szeretnénk kihasználni, és tervezni, hogy néz majd ki a jövő irodája, illetve a jövő meeting szobája. Ezek a helységek biztosan smart technológiával lesznek felszerelve – és mi részesei akarunk lenni ennek a tervezésnek. Ezért olyan technológiákat is vizsgálunk, amelyek egy display-t okos eszközzé tesznek. Ez lehet egy olyan intelligens meeting asszisztens, amelyet nem csupán megérintünk, de beszélni is tudunk hozzá, és utasításaink alapján megnyit egy prezentációt, felveszi a megbeszélésen elhangzottakat, szöveggé alakítja, majd akár ki is nyomtatja azokat. Szerencsések vagyunk, hiszen mindezen technológiák összeköttetésben vannak egymással, így folyamatosan képesek vagyunk egyeztetni nyomtatási üzletágunkkal, és tapasztalatainkat egyesítve tudunk új fejlesztési irányokat kijelölni. Emellett pedig folyamatosan meghallgatjuk vevőinket, hiszen a felhasználók tapasztalatai alapján vagyunk képesek fejleszteni tudásunkat annak érdekében, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk számukra.

S&D: Az interaktív digital signage kérdésköre szintén egy érdekes topik. Ezzel a kérdéskörrel is foglalkoznak? Birgit Jackson: A signage egy komoly és erőteljes iparág, melynek egy részét képezik a kijelzők. A másik fontos része a megjelenítendő tartalom, és annak mérhetősége. Erre a területre most lépünk be intelligens készülékeinkkel. Tehát kijelenthetjük, hogy abszolút fontos témakörről van szó, amelyben cégünk rengeteg fejlődésre képes. Ennek meghatározására számos kutatást szükséges még elvégeznünk. Ami mindenképpen erősségünk, hogy az általunk felépített rendszerek technikailag rugalmasak, így képesek vagyunk több irányba is nyitni általuk.

Sign