Kezdőlap Szakmai elemzések és tesztek Nagy növekedés várható a digitális csomagolásgyártásban

Nagy növekedés várható a digitális csomagolásgyártásban

Smithers Pira Kutatás – A digitális csomagolás nyomtatási üzletág globálisan 13,2 milliárdos forgalmat képvisel 2017-ben, és várhatóan egészen 23,2 milliárd dollárig kúszik fel 2022-re. Legalábbis ezt állítja a Smithers Pira kutatóintézet exkluzív felmérése. Ez a terület a globális nyomtatási piac egyik kulcsfontosságú területe, amelyen növekedést regisztrálnak, és egyúttal új piaci lehetőségeket is nyit a csomagolásgyártó cégek, illetve megrendelőik számára.

A „Digitális nyomtatás jövője a csomagolásgyártásban 2022ig” címen a Smithers Pira kutatóintézet által készített kutatás bemutatja, miként növekszik folyamatosan az igény a tintasugaras és elektrofotografikus nyomtatás iránt a csomagolásgyártás területén a 20172022 közötti időszakban. A prognózis szerint éves szinten 11,2%-os növekedés várható a forgalom, míg 15,4%-os növekedés a termelési volumen tekintetében – éves szinten 163 milliárdnyi A4-es lapméretnek megfelelő nyomtatási volumenről 334 milliárdra 2022-ben. Mindezt alátámasztja az új, magasabb termelékenységű gyártó készülékek megérkezése.

A digitális nyomtatási technológia fejlődési üteme szegmensenként nagyon különböző: a címkenyomtatásban például már régóta alkalmazzák ezt a technológiát. Ehhez mérten a csomagoláskészítés egyéb, olyan kevésbé fejlett szegmenseiben jóval erőteljesebb fejlődés várható, mint a

  • Hullámpapír táblák
  • Hajtogatott dobozok
  • Rugalmas műanyagok

Dr Sean Smyth, a beszámoló készítője elmondta: „A növekedés üteme gyártási területenként, illetve földrajzi régiónként eltérő. A csomagolásban erőteljes növekedés várható, ahogy egyre több résztvevő száll be az iparba, egyre több befektetéssel és látják, ez mennyire megtérül megrendelői oldalon. Számos újszerű kampányt elkezdenek majd másolni.

A gyártók pedig új szolgáltatásokkal állnak elő, reagálva fogyasztóik igényeire, amely erősen megmutatkozik a szolgáltatási láncolatban is.
Ezen folyamatok mindegyikét a jelen pillanatban még nem látjuk tisztán, de a csomagolási terület fejlődése egyértelmű. A gyártásban résztvevő minden fél érdeke az, hogy minél jobban kiszolgálják a vevőket.” 2017-ben a fő trendet képviselő hullámkarton szektornak kifejezett igénye van a nagyvolumenű inkjet nyomtatókra és utómunka készülékekre annak érdekében, hogy kihasználhassák új funkcióikat, ezáltal téve még hatékonyabbá termelésüket. A technológiák alkalmazásában élen járnak a legnagyobb hullámkarton gyártó cégek – de mellettük egyre aktívabbak az agilis függetlenek is – mindez pedig olyan, erre a területre fejlesztett nyomtatók fejlesztését eredményezi, amelyek nagy volumenű gyártást tesznek lehetővé, a jelenleginél jóval gazdaságosabb áron.

A digitális nyomtatási technológia lehetővé fogja tenni a csomagolásgyártási láncolatban résztvevő cégeknek, hogy fejlődjenek, amely fejlődésnek köszönhetően vásárlóik számára előnyös megoldásokat tudnak kínálni költséghatékonyság, gyártási idő, és rugalmasság terén. 2017-ben a csomagolóanyagok és címkék gyártását erre specializált cégek végzik, amelyek kész terméket szállítanak a csomagolást végző cégeknek. Ezek a cégek csomagolják be a termékeket és látják el címkékkel, illetve a szükséges kódokkal, és juttatják el az kész, csomagolt termékeket a kiskereskedelmi bolthálózatokba.

A digitális nyomtatási technológia használata a csomagolásban azt a lehetőséget kínálja a márkatulajdonosoknak és kereskedőknek, hogy bizonyos döntéseket később hozzanak meg, és bizonyos üzeneteket később helyezzenek fel a termékekre, amikor azok már közelebb vannak a vásárlókhoz. Ennek eredményeként a csomagolás és címkegyártás sokkal relevánsabb üzeneteket tartalmazhat a vásárlók számára, akik végső soron döntenek egy adott termék sikeréről vagy épp bukásáról.