Kezdőlap Szakmai kiállítások és rendezvények Citius – altius – fortius – ISE 2017 beszámoló

Citius – altius – fortius – ISE 2017 beszámoló

Nem véltelen a sportból vett fenti jelmondat, amely magyarul így hangzik: gyorsabban, magasabbra, erősebben. Az ISE 2017 vásár ugyanis megint csak túlszárnyalta eddigi rekordjait kiállítási területben, kiállítói és látogatói létszámban egyaránt.

A szakmai konferenciák egyik fő témája a kortárs építészet és a városfejlesztés volt. A szervezők pedig nem a levegőbe beszéltek, hiszen Amszterdam fejlődése érdekében is komoly lépéseket tettek. Íme az idei ISE helyszíni beszámolója.

Nyitó és záróbeszéd – építészet és a cirkusz művészete
Az ISE nyitóbeszédét idén a többszörös szakmai díjnyertes német építész, Ole Scheeren mondta el, aki tulajdonképpen megosztotta a rendezvény hallgatóságával a kortárs építészetről és városfejlesztésről alkotott vízióját és kitért arra is, az építészet és a technológia miként képesek egymásra hatva befolyásolni és fejleszteni ezen tudományágak kreativitását.

Az ISE immár hagyományosan egy ünnepélyes szalag átvágással veszi kezdetét. Idén e ceremónián részt vett Kajsa Ollongren, Amszterdam alpolgármestere is, aki beszédében elmondta: „Az Amszterdam Smart City projekt keretében az ISE óriási segítséget nyújt számunkra a tömeg kontrollálásában, a fenntarthatóság megvalósításában, és abban, hogy a világ egyik legokosabb városává váljunk!” A tavalyi év remek tapasztalatai alapján a 2017. évi ISE kiállítás is négy napig tartott. A zárónapon a látogatóknak lehetősége nyílt, hogy meghallgassák a világ egyik vezető üzletfejlesztő szakemberének, a Cirque de Soleil elnök vezérigazgatójának, Daniel Lamarre záróbeszédét.

Lamarre beszédében részletesen bemutatta a Cirque de Soleil sikertörténetét: „A Cirque de Soleil-t gyakran úgy emlegetik, mint a cirkuszművészet újrafeltalálását” –mondta, majd hozzátette: „30 év után a sikerünk folytatása most attól függ, mennyire vagyunk képesek a kreativitás és az emberi teljesítmény határait tovább feszíteni és megújulni. Ez pedig számos vállalkozásra igaz manapság!

A siker ugyanis sok esetben vállalkozói szellemünktől függ, illetve attól, mennyire vagyunk hajlandóak kockázatot vállalni és kilépni a komfortzónánkból. Én személy szerint akkor érzem kifejezetten jól magam, ha valami újat tanulhatok és a korábbi gyakorlattól eltérően végezhetem el a feladataimat. Nemrégiben a James Cameron Avatar című filmje által inspirált „Toruk – az első repülés című shownk” nézői a technológia segítségével maguk is az előadás részeinek érezhették magukat. Ezt az élményt tovább erősítette az SAPval közösen kifejlesztett applikáció, aminek segítségével a nézők interakciót is létesíthettek az előadással.

A legutóbbi két előadásunk – a Luzia és a Paramour – során a technológia gondoskodott a meglepetés és a költőiesség megvalósulásán, legyen az egy digitálisan irányított esőfüggöny vagy táncoló drónok” – mondta Lamarre.

A digital signage iparág innovációja Oktatástól az egészségügyig, szállítmányozástól a vendéglátóiparig – és igen: a kiskereskedelemig – kevés olyan audiovizuális technológiai megoldás létezik, amely több piaci szektort foglal magába a digital signage-nél. „Az integrált médialejátszóval rendelkező kijelzők folyamatosan növelik piaci részesedésüket, mert lehetővé teszik az első felhasználók számára, hogy könnyedén alkalmazzák ezeket az egyszerű megoldásokat.” – Florian Rotberg, invidis consulting.

A fenti idézetet támasztják alá a piackutató intézetek is: a Mordor Intelligence előrejelzése szerint a digital signage iparág 2020-ra globálisan túllépi a 21 milliárd dollárt, a Markets and Marktes kutató szerint 2022-re több mint 27 milliárd dollár értékű lesz. A további kutatók hasonló eredményeket prognosztizálnak, és 5,5-7,5%-os éves növekedést jósolnak a digital signage iparág számára. Mindezek ismeretében kijelenthetjük: a digital signage mára egy megalapozott, üzleti eredményekkel alátámasztott piac. A fejlesztések pedig folyamatosak a képernyők, a tartalom, és a lejátszók terén.

De mire is érdemes figyelnünk?

  • A digital signage piac régi mantrája: „A tartalom a király!” Míg a kijelzők és a hardware kiemelt figyelmet kapnak, addig az a könnyedség, amellyel a tartalmat képesek vagyunk megalkotni, frissíteni és továbbítani – jelenti az igazi erőt. A HTML5 igazi változást hozott az iparágba, hiszen általa könnyedén felügyelhetjük és visszajátszhatjuk a tartalmat, ezáltal jelentősen csökkentve a digital signage belépőszintjét.
  • Az egyik leglátványosabb digital signage megoldás, ha több kijelzőt videofallá alakítunk. A láthatatlan káva – melynek segítségével folyamatos képet tudunk alkotni – tulajdonképpen az iparág szent Grálja lett. Manapság már a szuper vékony, illetve az ultra vékony kávával is készülnek kijelzők, mindössze 3,5 mm vastagságban. De vajon képesek a gyártók még ennél kisebb keretet is gyártani?
  • A káva mindig is ugyanaz marad, legyen az bármennyire vékony is. A kijelzők fényereje egyre nagyobb jelentőséggel bír, hiszen a digital signage egyre többször jelenik meg kültéren.

A 2016-os ISE-n debütáltak a kereskedelmi célú OLED kijelzők, és az elmúlt 12 hónapban óriási fejlesztések történtek a pixel távolság terén – amelyek nem mennek a kép láthatóságának kárára, ha a kijelzőt közelről nézzük.

  • A kijelzők nézőinek involválása, és a felhasználói utazás fejlesztése továbbra is meghatározó céljai a digital signage eszközöket használó kiskereskedelmi szervezeteknek. Ezidáig számos technológiát kipróbáltak, mint például QR kódokat, mozgásérzékelést, érintés általi interaktivitást, arcfelismerést – amelyek egy része, kombinálva a közösségi média platformokkal, már kisebb nagyobb sikereket ért el. A keresés azonban tovább folytatódik, hiszen a cél: túllépni a szimpla hirdetésen.
  • A navigáció és az információ áramlás továbbra is a digital signage kulcsfontosságú piacai, különösen olyan utasterekben, mint repterek várói, vonat vagy busz állomások.
  • A digital signage felületeken folytatott kampányok hatékonyságmérése továbbra is nagy kihívás, melyre választ kínálhatnak a beépített érzékelők, amelyek segítségével egzakt információkat gyűjthetünk.

Digital signage csúcstalálkozó – immár az ISE-n is
Az immár hagyományosan a nyár elején megrendezésre kerülő Digital signage csúcstalálkozó újabb tanúbizonyságát adta annak, mennyire szimbiózisban él az ISE kiállítással, hiszen február 8-án félnapos találkozót tartottak Amszterdamban is.

A szakmai találkozó formátumában igazodott az eddig Münchenben, Dubaiban, és Moszkvában sikeresen megtartott rendezvényekhez. A digital signage iparág szakértői gyűltek össze, hogy betekintést engedjenek az iparág legfontosabb trendjeibe, és megvitassák a legújabb projekteket és vezető technikai megoldásokat. A konferencia főbb témakörei voltak a kiskereskedelmi megoldások és a smart azaz okos városok, amelyeket displayek, LED kijelzők és elektronikus polc címkék prezentációja által szemléltettek.

A konferencia keretében olyan kiskereskedelmi statisztikákat prezentáltak, amelyek segítenek a kereskedelmi lehetőségeket valódi vásárlásokká alakítani. A kiskereskedelmi kirakatok témakör keretében nagy fényerejű, kirakati digital signage eszközöket mutattak be. Az invidis cég kiemelt prezentációja keretében pedig az iparág jelenlegi helyzetét mutatták be a legújabb digital signage piaci trendek és meghatározó faktorok által. Az okos városok témakörben pedig olyan okos megoldásokat elemeztek, mint az érzékelők és a digitális érintőképernyők a nyilvános terekben.

LG – innovatív OLED digital signage és továbbfejlesztett B2B LCD megoldások
Az LG standján bemutatták a márka legújabb, rugalmas kerettel ellátott OLED signage kijelzőit, amelyek kifejezetten élénk színekkel bírnak, és szélesebb látószögből is láthatók a hagyományos backlit displayekhez képest. És mivel az OLED kijelzők vékonyak és rugalmasak, ezért felhasználóik könnyen változtathatják pozíciójukat álló vagy fekvő formátumba.

További OLED megoldások voltak a 65 inches, kétoldalról látható, hajlított kijelzők, amelyek az OLED vékony kivitelezését és sokoldalúságát voltak hivatottak bemutatni. Ezek a displayek nyolc egymáshoz kapcsolt, dupla oldalas, flexibilis OLED panelből állnak, amelyek bármely szögből szemlélve kiváló képet nyújtanak. Minden egyes panel 4K ultra HD képminőség megjelenítésre képes, panelenként 3.840 x 2.160 pixellel, system on chip-el és 128 GB beépített memóriával, mindezt a tökéletes UHD lejátszás érdekében, hozzáadott PC vagy más média lejátszó igénye nélkül.

Az LG standra látogatókat elsőként az a 12, egyenként 55 inches LCD displayből felépített videofal nyűgözte le, amelyek ultra vékony kerettel kerülnek forgalomba, és még méretesebb videofal is építhető belőlük.

Samsung – Minden eddiginél élethűbb tartalommegjelenítés
A kvantumpontos képfinomítási technológiával az 55, illetve 65 hüvelykes Samsung QLED Signage UHD kijelzők lenyűgözően részletgazdag vizuális élményt kínálnak. Ezek a továbbfejlesztett kijelzők 100 százalékos színmennyiséget biztosítanak, és változó fényerővel képesek hangsúlyozni az apró vizuális részleteket, mindezt olyan módon, hogy közben egymilliárd különböző szín esetében tartják a színpontosságot és integritást. Az optimalizált kontraszttal és torzításmentes képminőséggel kombinált QLED Signage kijelzők széles színárnyalat tartományban, minden eddiginél részletesebben jelenítik meg a tartalmakat.

Optimalizált beltéri LED-es élmény az IF sorozatú LED-es képernyőkkel
A Samsung IF sorozatú kis pixeltávolságú LED kijelzői – mint a P1.5-ös, P2.0ás és P2.5-ös modellek – a kiemelkedő képminőség és az intuitív kezelhetőség ideális kombinációját kínálják azok számára, akik a LED-es kijelzőkkel szeretnék felélénkíteni ügyfélkörnyezetüket. A 2017 első felében teljes körű bevezetésre előkészített IF sorozatú LED-es kijelzők a Samsung iparágvezető videófeldolgozási és képfinomítási technológiáit kompakt és kevés karbantartást igénylő kialakításban egyesítve biztosítják az üzleti alkalmazásra kész tartalmak tiszta és kifinomult megjelenítését.

Pillantás a jövőbe
Az ISE 2017 kiállításon a Samsung „Your Future. On Display” című pavilonjánál a következő generációs, kereskedelmi, vállalati, szállítási, vendéglátói vagy vendégfogadói környezetekre optimalizált technológiák széles választékával találkozhattak az érdeklődők. Ezzel az előremutató megközelítéssel a Samsung új megoldásokat kínál a vállalkozásoknak az ügyfél-elkötelezettség és az eladási mutatók javítására a magával ragadó, informatív tartalmakon keresztül.